נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאשרר היום דוקטורינה חדשה של תורת הגרעין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאשרר היום דוקטורינה חדשה של תורת הגרעין המאפשרת תקיפה ראשונה במקרה שרוסיה ו/או בנות בריתה יותקפו בנשק קונבציונאלי.

2 ביוני 2020,

המדיניות החדשה מסמיכה את מוסקבה להשתמש בנשק גרעיני במקרה של מתקפה קונבנציונלית על תשתיות צבאיות וממשלתיות מרכזיות.

הנשיא ולדימיר פוטין אישר את מדיניות ההרתעה הגרעינית של רוסיה המאפשרת לו להשתמש בנשק אטומי בתגובה לתקיפה קונבנציונאלית שמטרתה לפגוע בממשל והתשתיות הצבאיות של המדינה.

נראה כי המסמך עליו חתום נשיא רוסיה בו הוא מאשר את דוקטורינת הגרעין המתוקנת שולח מסר אזהרה לארה"ב.

הניסוח המורחב החדש אותו מאשר פוטין משקף את הדאגות הרוסיות מפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים קונבנציונאליים פוטנציאליים הנותנים יתרון בולט לוושינגטון את היכולת לתקוף נכסי צבא מרכזיים ומתקני ממשל מבלי להשתמש בנשק אטומי.

בהתאם לדוקטורינה הצבאית הרוסית, המסמך החדש מאשר כי המדינה יכולה להשתמש בנשק גרעיני בתגובה לתקיפה גרעינית או לתוקפנות שבוצעה בנשק קונבנציונאלי המאיים על עצם קיומה של המדינה .

החידוש במסמך המדיניות מפרט כעת גם תיאור פרטני יותר של מצבים בהם ינתנו היתרים לצבא לפעול ולתקוף בנשק גרעיני אף על פי שהמדינה ספגה פגיעות מהותיות במתקנים צבאיים או ממשלתיים מנשק קונבציונאלי.

המסמך וההבנות החדשות שהתקבלו מתירים שימוש בנשק גרעיני או כליי נשק אחרים המיועדים להשמדה המונית במקרה של התקפה כנגד רוסיה או בעלות בריתה ואינם מחלקות או מבחינות בין אם הותקפו יעדים המדינה על ידיי האויב בנשק קונבנציונלי המאיים על קיומה של המדינה לבין נשק לא קונבציונלי (אטום) המאיים אף הוא.

בנוסף לכך מפרטיי המסמך, רוסיה יכולה להשתמש ולהצטייד בחימוש הגרעיני שלה אם היא רק תקבל "מידע אמין" אודות שיגור טילים בליסטיים שמטרתם לפגוע בשטחה של המדינה או בבעלות בריתה לרבות במקרה של "השפעת האויב על ממשלה או הצבא אשר יתקבלו כחשובים וקריטיים להמשך תפקודה של המדינה,בנוסף למתקפה כנגד מתקני הפדרציה הרוסית, אשר תפקודם עלול להינזק ולגרום לכישלון להמשך פעולות תגמול של כוחות הביטחון

ההתייחסות לתקיפה שאינה גרעינית מאותת שמצב זה הופך מהיום לאפשרי ומבצעי ,המסמך החדש והשלכותיו משקפות את הדאגה הרבה במוסקבה בעיקר בגלל התכניות הצבאיות של ארה"ב ויכולותיה הקונבציונאליות.

Russian President Vladimir Putin (Alexei Nikolsky/AP)

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה