מצרים ואיטליה על סף חתימת עסקת נשק ענקית

התעצמותה הצבאית של מצרים נמשכת במלוא עוזה.

לפני כ-4 חודשים דיווח האתר נציב.נט כי " מצרים במו"מ עם איטליה לרכישה ציוד צבאי ביותר מ-10 מיליארד יורו " .

היום נראה כי עסקת הנשק האדירה נכנסת לישורת הסופית שלה.

העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" מודיע כי הממשלה ברומא עומדת לאשר את אחת העסקאות הצבאיות הגדולות אי פעם עם מצרים הכוללת פריגטות, מטוסי קרב ומשגרי טילים.

העיתון מוסר כי עסקת הענק כוללת שתי פריגטות "פריים ברגמיני" שנבנו עבור חיל הים האיטלקי, בנוסף לארבע פריגטות נוספות שייבנו במיוחד עבור מצרים.

העיתון מציין כי העסקה כוללת 20 משגרי טילים, 24 מטוסי קרב מדגם טייפון רב משימתי, 24 מטוסי קרב מסוג M-346 Airmake, לווייני תצפית ומערכות רדאר.

העיתון מצטט הצהרות של גורם בפמלייתו של ראש ממשלת איטליה האומר כי למרות קשיים ומכשולים רבים, כולל סוגיית הריגת התלמיד האיטלקי במצרים, עסקה זו נחשבת לעסקת המאה, מכיוון שהיא לא מייצגת אך ורק את הערך המסחרי והתעשייתי עבור איטליה, אלא גם את הרצון של רומא לקיים יחסים איתנים עם קהיר, כמו גם לשמור על דיאלוג פוליטי ביחס לנושאים טקטיים פתוחים רבים באזור מזרח הים התיכון.

לאחר עסקה זו, יהיה לחיל האוויר המצרי את אחד ממחסני המטוסים המגוונים והמצוינים ביותר בעולם.

חיל האוויר המצרי מתכונן לקבל גם מטוסי סוחוי 35 חדשים מתוצרת רוסיה במהלך השנה הבאה, ועם העסקה החדשה הזו עם איטליה יהיה לו גם את מטוסי הטייפון.

הערה: למרות הידיעות שחתימת ההסכם קרובה מתמיד יש לזכור כי מצרים לא תוכל לשלם את התחייבויותיה בכסף זר עקב משבר האנרגיה הפוקד את העולם וירידת מחיר התלולה של הנפט והגז לכן אפשר ומדובר בעיסקה זאת ב-"ברטר" . כלומר מצרים תספק לאיטליה מוצרי אנרגיה תמורת הנשק. בעבר איטליה ייבאה את רוב תצרוכת הנפט שלה מלוב אך האזור הזה נחשב כרגע לא יציב ואיטליה מחפשת מקורות אספקה יציבים יותר.

תוצאת תמונה עבור Leonardo satellite

קרדיט : יוסי אלעזר – 301 העולם הערבי

כתיבת תגובה