ניתוח סרטון "הקומנדו" החיזבאללאי שהועלה היום לרשת

היום העלו בחיזבאללה סרטון תדמיתי לאינטרנט תחת הכותרת "השלב הבא של הגליל – מלחמת הצפון".

אנליסט צבאי מקבוצת נציב.נט ניתח את אשר רואים בסרטון.

ניתוח סרטון "הקומנדו" החיזבאללאי שמופץ ברשתות: 
טוב אז ככה , ציוד רוסי מתקדם למעט המדים: קסדות טקטיות, רוס"ר ak104 עם אמצעים אופטיים משתיק קול ומטול 30 מ"מ , מקלע קל pkms- גרסה מתקדמת של הpkm הישן והטוב, הכל צבוע בסכמה זהה לזו שנצפתה על הספצנאז בסוריה (שם הם גם נלחמו כתף אל כתף עם חיזבאללה ובמקרים מסויימים אפילו ענדו סמלי חיזבאללה) .

התנועות והתרגילים הטקטיים מזכירים מאוד אימוני תצוגה רוסיים (כולל המכות עם המקלות בסגנון קרב פנים אל פנים) . הרוסים בדרך כלל לא נותנים לאחרים ולא מוכרים את הנשקים המתקדמים יותר שלהם הזה ולכן כנראה יש פה שיתוף פעולה איתם, אולי אפילו כמה לוחמי ספצנאז רוסיים שעושים לנסראללה טובה ומצטלמים במדיו. אגב על המדים אין פאטש  ( PATCH ) או סמל של כוח העילית של חיזבאללה – "רדו'אן" רק פאטש – סמל חיזבאללה רגיל . בהחלט יתכן שהכול לטובת ההצגה הגדולה.
הלוחמים בסרט הפגינו רמת לחימה ומיומנות טקטית גבוה מאוד שעל מנת להגיע אליה יש לירות עשרות אלפי כדורים אבל זו לא הרמה וגם לא סוג האימונים של כוחות רד'ואן שמתאמנים על לחימה בסגנון חי"ר בכוחות יותר רחבים ונראים אחרת (הציוד שלהם יותר מיושן ועדיין יעיל כמובן) .

תמונה

בסרטון יש בסך הכל ארבעה לוחמים, ולהערכתי הם יובאו ממקום אחר, כמו ימ"מ או יחידת אבטחת אישים סופר מקצועית (רוסית או איראנית) .כלומר זאת שיטה ידועה של "מוכרים בשוק", עוד מימי המשנה ,של "לשים את הפירות הכי טובים בראש הערימה" כדי שתחשוב שהכול משובח.
בכל אופן מעניין שהצד השני מחקה את גיבורי התרבות המערביים האלה (לוחמי כוחות למבצעים מיוחדים) בציוד בלבוש ובסטייל.

מלבד זאת אהבתי את הציטוט מהנביא ירמיהו ואת הטעויות כתיב.

 

קרדיט : יאיר אנסבכר – אנליסט צבאי מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה