האם חיזבאללה "מגייס" את הצבא הסורי כדי לפתוח במלחמה נגד ישראל?

העיתון הישראלי "ג'רוזלם פוסט" חושף כי חיזבאללה הלבנוני מכין את גייס 1 של הצבא הסדיר הסורי לפתיחת מלחמה עתידית נגד ישראל.- כך כותב העיתון הלבנוני אלחורה בכתבתו.

בכתבה נאמר כי החיזבאללה מכשיר מפקדים וחיילים סוריים, וכן אוסף מידע מודיעיני על הצבא הישראלי ברמת הגולן.

החיזבאללה הלבנוני הגביר את השפעתו על הצבא הסורי, לאחר שהמשטר שב לדרום סוריה, כדי לבנות מחדש את כוחותיו, שנשחקו במלחמת האזרחים המתמשכת.

העיתון הישראלי מאמין שאם חיזבאללה יחליט לפתוח בפיגועים נגד ישראל מהגולן הסורי הוא ישתמש בכוחות מגייס 1 של צבא סוריה, שברשותו  נשק מתאים ומערכת לוגיסטית מתאימה תומכת בו.

על פי הג'רוזלם פוסט, חיזבאללה לא רק יתמוך בצבא הסורי בכוחותיו הצבאיים או באמצעי התנועה שלו, אלא גם ישלח לוחמים להלחם לצדם.

ישראל מאשימה את צבא סוריה בסיוע לחיזבאללה בעבר, ובהקמת בסיסי קבוע בגולן הסורי.

צה"ל סבור כי החיזבאללה משתמש במפקדתו בדרום סוריה, בראשותו של חאג 'האשם (מפקד הכוחות בדרום לבנון  של החיזבאללה), לא רק כדי לאסוף מידע על הצבא הישראלי, אלא כדי לאמן את הכוחות למלחמה עם ישראל.

למרות שהמפקדים במפקדה הדרומית הם אנשי חיזבאללה, החיילים הנמצאים תחת פיקודם  הם סורים, כך עולה מדו"ח של מרכז JCPA.

חאג 'האשם הצליח לגייס יותר מ- 3500 איש מדרום מערב סוריה, מאז אמצע 2018, באמצעות תמריצים כספיים.

צבא הסורי אוסף מודיעין על קו הגבול עם ישראל באמצעות עשרות עמדות תצפית הפרוסים לאורך הגזרה, אליהם נכנסים לעתים פעילי החיזבאללה.

העיתון הישראלי אמר, כי למרות אמונתו של הצבא הישראלי, כי אין כוונה מצד חיזבאללה לפתוח במלחמה נגד ישראל בעתיד הקרוב, חיזבאללה עשוי לתקוף את ישראל במקרה שהמשטר האיראני בטהראן יפגע מאירוע כל שהוא.

בכתבה נאמר עוד כי צה"ל מודע לכך שהתקיפות, הנקראות "המערכה שבין המלחמות" נגד איראן בסוריה, שהתחזקו בשבועות האחרונים, עשוים לדחוף את חיזבאללה לבצע פיגוע נגד ישראל.

בנוסף לפעילותו של החיזבאללה ברמת הגולן, הארגון, אשר בעבר נהג לתקוף כוחות ישראליים באזור "חוות שבעא", ההחל לפעול לאחרונה לאורך גבול לבנון, ובמקרה של עימות בצפון מומחים צבאיים ישראלים מצפים כי הקרבות יתפשטו הן לאורך גבול הלבנון והן לאורך גבול הגולן הסורי ממזרח.

כתוצאה מכך, העיתון מצביע על כך שהכוחות הישראלים נמצאים במצב של כוננות, ותגברו את כוחותיהם בצפון, מבחינת איסוף מודיעין, ואימוני הכוחות , כהכנה לתגובה לכל מצב חירום שעלול להתפתח.

המומחה הצבאי של האתר מעיר כי יחסי חזבאללה צבא סוריה ובעיקר עם גייס 1 הם וותיקים והתחילו הרבה לפני מלחמת האזרחים. כל תו״ל הרקטות של פוג׳ הארטילריה של הגייס עברה שינוי לדפוסי חיזבאללה בהנחיית יועצים ומדריכים תחת מטרייה איראנית וזה כאמור לפני עשור ולא חדש. כנ״ל שימוש בתשתיות המודיעין של הגייס בגולן. בתל חארה היו נציגים איראנים וחיזבללה הרבה לפני שהרוסים חזרו לסוריה וגם הם עצמם החזיקו ציוד ונציגות עוד לפני שכוחות רוסים נחתו בטרטוס.

ללא ידיעת אסד: תשתית חיזבאללה בגולן הסורי | כאן

קרדיט לתמונה:תאגיד השידור הישראלי . קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה