אזהרה איראנית נגדית לאזהרה האמריקאית לשמור מרחק מאניותיה במפרץ הפרסי

פחות מיום לאחר שהצי האמריקני הזהיר את האירנים במפרץ, להתרחק מספינותיו, הגיעה התגובה האיראנית.

ביום רביעי איים שר ההגנה האיראני אמיר חטאמי, להגיב לכל איום אמריקני על מכליות הנפט האיראניות.
זה קרה כאשר סוכנות החדשות האיראנית ציטטה גורם צבאי שאמר מוקדם יותר היום, כי "הצי האיראני ימשיך במשימותיו הסדירות" במפרץ הפרסי ובמפרץ עומאן.

"היחידות הימיות האיראניות, ימשיכו במילוי חובותיהן הרגילות, בהתאם לעקרונות המקצועיים, כפי שהיה בעבר", הוסיף הגורם הצבאי בעילום שם.

אזהרה למלחים

ביום שלישי פרסם חיל הים האמריקני, אזהרות לספינות חיל הים האיראני, להתרחק 100 מטר מספינות המלחמה שלו, או שזה עשוי "להתפרש כאיום, ולהתמודד עם אמצעי הגנה חוקיים".

כפי שאמר גורם צבאי בארה"ב באנונימיות, ההודעה החדשה אינה שינוי בכללי ההתקשרות של צבא ארה"ב.

על פי הנוסח של ההודעה החדשה, "ניתן לפרש את גישתם של אוניות חמושות, המרוחקות במרחק של 100 מטרים מכלי שיט אמריקאי, כאיום."

בנוסף, הפיקוד המרכזי של חיל הים האמריקני הודיע, כי מטרת ההודעה היא, "לשפר את הבטיחות, להפחית את העמימות, ולהקטין את הסיכון לחישוב שגוי."

ראוי לציין כי התראה זו הגיעה, גם לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה בחודש שעבר לצי האמריקני לירות בכל ספינה איראנית המתנכלת לאוניות אמריקאיות.

הודעה זו מגיעה בעקבות פרובוקציה בחודש שעבר, בה התקרבו 11 ספינות איראניות, לספינות חיל הים האמריקני במפרץ, אשר צבא ארה"ב תיאר כהתנהגות "מסוכנת ופרובוקטיבית".

צבא ארה"ב אמר אז, כי הספינות האיראניות התקרבו בשלב כלשהו, למרחק של פחות מ- 10 מטר, מאוניית "מאווי" השייכת למשמר החופים האמריקני.

السفينة الأميركية ابراهام لينكولن

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה