מבזקי חדשות ליום 18-5-2020 . מתעדכן

*- חיל החלל האמריקני שיגר היום (09:14 בבוקר) חללית בלתי מאוישת X-37B למסלול למשימה מסווגת.

U.S. Space Force launches X-37B unmanned spacecraft into orbit for classified mission

*- "האמריקנים יגורשו מעיראק וסוריה" – כך פסק היום (ראשון) המנהיג העליון של איראן, איתאללה עלי חמינאי.

*- מכתב דחוף של זריף נשלח היום לאו"ם, המזהיר מפני הפרובוקציות של ארה"ב.

" כל פעולה מצד ארה"ב על מכליות איראניות העושות דרכן לוונצואלה תתקל בפני תגובה צבאית מיידית ומכרעת מצד הרפובליקה האיסלאמית של איראן וממשלת ארה"ב תהיה אחראית לתוצאות."

*- דובאי – ספינה הותקפה במפרץ עדן היום ראשון, שעה 12:30 מול חוף נמל מוקל'ה של תימן, כך נמסר מחדר המבצעים של הסחר הימי בבריטניה (UKMTO). "אזהרה לכל כליי שיט העוברים את האזור מומלץ לנקוט במשנה זהירות".

בהודעת האזהרה הוסיפו כי מדובר באירוע תקיפה התשיעי השנה, במפרץ עדן .

*- סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי כלי שיט בריטי הותקף היום בשעה 12:30 במפרץ עדן מול הנמל הימי מוכלא הנמצא לחופי דרום תימן. לא נמסרו פרטים נוספים.

*- שר הביטחון, נפתלי בנט: "לאחר תקופה שהיתה קשה מאד עבור אויבי ישראל, בה הם ספגו פגיעות קשות וכואבות,
הם יאתגרו ויבחנו את נחישותה של ממשלת נתניהו-גנץ בכל הגזרות, בצפון ומול עזה. אסור לממשלת ישראל לגלות אף לרגע חולשה, ולו הקטנה ביותר".

*- מטוס איראני שטס מטהראן עבר דרך המרחב האווירי העירקי ואז נחת בשדה התעופה של דמשק,. ייתכן שנושא נשק למיליציות משמרות המהפכה האיראניות.

*- דובר צה"ל: לפני זמן קצר, במהלך מארב שגרתי בהר דב, זיהה כוח צה״ל חשוד אשר חצה את קו הגבול משטח לבנון לשטח ישראל. החשוד נפצע מאש כוחות צה"ל ומפונה כעת באופן מוסק לבית חולים בשטח ישראל. האירוע מתוחקר.

*- כתב אל-מנאר בדרום לבנון מצייץ תיעוד של שיירי הדם של הרועה שנפגע בתקרית בגבול לבנון. לפי הדיווחים בתקשורת הלבנונית שמו של הרועה הוא אסמאעיל נאסר.

*- כותרת באתר חדשות לבנוני : بعد زيارة بومبيو الإحتجاجية الى تل أبيب..السفير الصيني لدى إسرائيل ميتاً داخل منزله! – לאחר ביקור פומפאו בישראל …… השגריר הסיני בתל אביב נמצא מת בדירתו .

*- צבא לבנון מודיע על מעצרם של 16 אזרחים – 13 סורים ועוד 3 לבנונים בחשד לעסקאות לא חוקיות במטבע הלבנוני ובהעברות כספים לא חוקיות.

החשודים השתמשו בפלטפורמה מקוונת ברשת ללא רישיון, השייכת לאחת החברות הפיננסיות "כדי לבצע את העסקאות הכספיות", נאמר בהודעה.

במהלך המעצרים תפס הצבא "סכומים משמעותיים" וגם מחשבים נייחים וניידים ששימשו את ההעברות. המעצרים התרחשו ב-12 אזורים ברחבי לבנון.
מההודעה ניתן להבין כי רוב העסקאות בוצעו במחוז אידליב שבשליטת המורדים.

לבנון נמצאת בעיצומו של המשבר הכלכלי הקשה ביותר שלה מאז מלחמת האזרחים בין השנים 1975-1990.

מחנק הנזילות גרם לבנקים להפסיק העברות ומשיכות דולרים במדינה. (קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, דיבר הבוקר עם סגן השגריר הסיני Dai Yuming והביע את תנחומיו על מותו של שגריר סין בישראל Du Wei. רותם אמר עוד כי משרד החוץ יסייע לשגרירות בכל דרך שתידרש.

*- שר התעשייה הלבנוני- וירוס הקורונה יישאר איתנו עוד להרבה זמן. נכונו לנו עוד ימים הרבה יותר קשים.

*- קידוח הנפט בבלוק 4 במימי לבנון נכשל. הבאר שנחפרה- נסגרה.

*- באל-דאחיה -ביירות ,מעוז החיזבאללה .. נעצרו שישה חלפנים, ביניהם איראנים.

*- #עיראק הכריזה על העוצר המקיף ברחבי המדינה לתקופה של שמונה ימים, החל מיום שישי הבא, לאחר פרוץ מגפת הקורונה במספר ערים עיראקיות.

*- מטוס איליושין רוסי,המתפקד כבית חולים מעופף, נחת בלוב לפינוי עשרות פצועים מקרב כוחות ווגנר שנפצעו בקרבות הימים האחרונים.

*- קצין סורי בכיר שערק ופועל מטורקיה כפרשן ,והיה בעבר מבכירי האופוזיציה הסורית טוען שמי שתקף באזור חאלב ,לא הייתה ישראל אלא רוסיה.

*- מטוסי קרב, ככל הנראה של צבא רוסיה, ביצעו תקיפות באזור אל-מג'אבל בסמוך לבדייה בעיר אל מיאדין ממזרח ל דיר אזור. לא ברור אם הדיווח קשור לתקיפות שדווחו על כוחות קודס.

*- איראן בונה מנהרה חדשה בבסיס צבאי במזרח סוריה סמוך לגבול עם עיראק ,על מנת לאחסן מערכות נשק מתקדמות, על פי תמונות לוויין וניתוח שהתקבלו במערכת פוקס ניוז. תמונות הלוויין קלטו דחפורים בכניסה למבנה שלפי הערכות רוחבו כ -15 מטרים לפחות.

*- ממקור מקומי באלבוקמאל, גורמים ממיליציות איראן נשלחו הבוקר לדרעא, הם כוללים אנשי מיליציה של פטמאיון, מיליציית זיינבון, כוחות רדואן, חטיבה 313, חאשד אל שעבי. המקור מציין כי כוחות אלה נכנסו לתמיכה במיליציות אסד בדרעא.

*- כלי טייס בלתי מזוהים תקפו אמש את בית החולים עאאישא שבעיר אלבוכמאל לאחר שהאיראנים הפכו אותו למפקדה צבאית.

 

כתיבת תגובה