סכסוך מתוקשר באשר למקום איחסון לכלי נשק גרעיניים אמריקאים באירופה

אמירה שנויה במחלוקת של שגרירת ארה"ב בפולין: השגרירה ג'ורג'ט מוסבכר הציעה אמש להעביר לפולין את כלי הנשק הגרעיניים האמריקאיים אם גרמניה לא תרצה שהם יישארו בשטחה.

"אם גרמניה רוצה לצמצם את היכולת הגרעינית ולהחליש את נאט"ו, אז אולי פולין – שממלאת בכנות את המחויבויות שלה, מבינה את הסיכונים ושוכנת באגף המזרחי של נאט"ו – יכולה לאכסן את היכולות פה", צייצה מוסבכר.

הדברים של מוסבכר, לשעבר אשת עסקים בתחום הקוסמטיקה שמונתה לתפקיד לפני שנתיים, הגיעו בהמשך למאמר שפרסם עמיתה, השגריר בגרמניה ריצ'רד גרנל, שיצא נגד הקולות בגרמניה, בעיקר מצד המפלגה הסוציאל-דמוקרטית ששותפה בקואליציה של אנגלה מרקל, לבחון מחדש את המשך הצבת כלי הנשק הגרעיניים במדינה.

"הרתעה גרעינית אמינה, כולל מטוסים בעלי יכולת לשאת כלי נשק גרעיניים, היא מפתח ליכולת של נאט"ו שנדרשת בעולם של היום וגרמניה התחייבה לתרום לכך", כתב גרנל, שמשמש כיום גם המנהל בפועל של קהיליית הביון האמריקאית.

ברוסיה לא התעלמו מהציוץ של מוסבכר והזהירו כי אם אכן יועברו הפצצות הגרעיניות לפולין, המהלך יגרום לקריסת האמנה של רוסיה ונאט"ו מ-1997 שקובעת ששני הצדדים לא רואים זה את זה בתור יריבים.

"נראה שהשגרירה שכחה לגבי האיום של 'חורף גרעיני'", התריס הסנאטור הרוסי, אלכסיי פושקוב, שאיים כי הדבר עלול להוביל לחזרה על משבר הטילים בקובה ב-1962. "אסור לשחק עם צעצועים גרעיניים".

שגריר גרמניה בפולין, רולף ניקל, מיהר לדחות את החששות האמריקאיים. "גרמניה שומרת על המחויבויות שלה לנאט"ו ולשותפותיה בהתאם להסכם הקואליציוני מ-2018", צייץ. "על כן, ספקולציות נוספות הן חסרות ערך".

WW3 Red Alert | WW3 Update July 2016 | USA and Nato vs Russian and ...

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה