אפקט נוסף של נגיף הקורונה על גוף האדם

דוח הנתיחה של פטרישיה דאוד (57) מקליפורניה, שנחשבת לקורבן המזוהה הראשון של מגפת הקורונה בארה"ב, הראה שאחד השסתומים בלב שלה נקרע בעת שהגוף ניסה להיאבק בנגיף.

דאוד מתה בביתה שבסן חוזה ב-6 בפברואר, אחרי מספר ימים שבהם סבלה מסימפטומים דמויי שפעת, אולם ההערכה הייתה שמדובר בהתקף לב. ביום חמישי האחרון נודע כי הבדיקות העלו שהיא גם נדבקה בקורונה, ובכך היא הפכה לקורבן הידוע הראשון של הנגיף בארה"ב.

הסן פרנציסקו כרוניקל פרסם הלילה את דוח הנתיחה שלאחר המוות, אשר בוצע לבקשת הבעל, דין דאוד, שציין כי היא נהגה לקיים פעילות ספורטיבית באופן קבוע והייתה במצב בריאותי טוב. הנתיחה זיהתה את סימני הנגיף בלב, בקנה הנשימה, בריאות ובמעיים, בנוסף לקרע בחדר השמאלי של הלב.

הפתולוגית ג'ודי מלניק, שבחנה את הדוח לבקשת העיתון, ציינה כי הממצאים מראים כי "שריר הלב נדבק, וזה גרם ללב שלה להיקרע", כאשר מקרים כאלה מתרחשים לרוב אצל אנשים עם רמות כולסטרול גבוהות. "יש סימן לכך שהלב שלה נחלש", אמרה. "מערכת החיסון תקפה את הנגיף ובכך היא פגעה בלב ואז הלב פשוט התפקע. לב נורמלי לא נקרע".

ד"ר דנה גרייסון, מומחית למחלות מדבקות, צייצה: "יש כעת ראיות רבות לכך שנגיף הקורונה יכול להדביק את שריר הלב עצמו, לגרום לדלקת בלב. זה יכול להוביל להפרעות קצב ואפילו לקרע בשריר הלב או בשסתומים".

קרדיט:ערוץ מבט עולמי

כתיבת תגובה