צבא סין מתרגל את כוחותיו הימיים במתווה פרובוקטיבי

הצבא הסיני צפוי לקיים בקיץ הקרוב תרגיל צבאי גדול של נחיתה מהים על מנת להיערך לאפשרות של פלישה לקבוצת איים קטנה שנמצאת במחלוקת בין סין לבין טייוואן בים סין הדרומי – כך דיווחה סוכנות הידיעות היפנית קיודו.

לפי הידיעה, אשר מסתמכת על גורמים בלתי מזוהים, התרגיל הגדול יתבצע ליד האי האינאן שבים סין הדרומי ויכלול כלי שיט אמפיביים, מסוקים וכוחות נחתים "בסדר גודל חסר תקדים". הגורמים טענו כי התמרון נועד להכין את הכוחות לקראת פלישה אפשרית לאיי פראטס, שמכונים בסין איי דונגשה, אשר נמצאים כיום תחת שליטה מעשית של טייוואן.

בתגובה לפרסום, מסר מייג'ור גנרל לין וון-הואנג ממשרד ההגנה בטייוואן כי יש להם תוכניות פעולה למקרה של פעולה סינית. הוא הבהיר כי המשרד "תמיד עומד על המשמר כאשר זה נוגע להגנת המדינה, כולל איי דונגשה".

בסין עדיין לא אישרו את דבר התרגיל. היומון גלובל טיימס כינה את הדיווח "שמועות", אולם ציטט מומחים שאמרו כי האיים הם "אתר אסטרטגי חשוב" עבור החוף הדרום מזרחי של סין ומהווים חיבור בין ים סין הדרומי לבין מערב האוקיינוס השקט. המומחים הזהירו כי אם הרשויות בטייוואן יאפשרו לצבא ארה"ב להציב במקום ציוד לאיסוף מודיעין או מערכות נגד צוללות, הדבר "יהיה מסוכן עבור הצבא העממי".

 

Chinese warships pictured at the end of joint exercise with the Russian navy in 2016. Photo: Xinhua

Photo: Xinhua

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה