ארה"ב,רוסיה וישראל פועלות לחסימת הגשר היבשתי האיראני מטהרן לים התיכון

ארה"ב, רוסיה וישראל פועלות בשיתוף פעולה, על מנת לחסום את הגשר היבשתי האסטרטגי בין טהראן לביירות, העובר דרך בגדד דמשק ולבנון,והמשמש את איראן להובלת מערכות תחמושת ונשק לבעלות בריתה, ובמיוחד לחיזבאללה בלבנון.

גורמים יודע דבר אמרו למצפה הסורי לזכויות אדם כי שלוש מעצמות, ישראל, הקואליציה הבינלאומית ורוסיה, פועלות כקואליציה עקיפה השואפת לחסום את הכביש הבינלאומי טהראן-ביירות ולהרחיק את האיראנים מהמדבר הסורי .

דווח כי משלחת מהכוחות הדמוקרטיים בסוריה (SDF) נפגשה עם מפקדי "כוחות מגהייר אל-ת'אורה" ו"כוחות אל-נוחבה " שפעלו באזור אל-טנאף במדבר הסורי ,בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקאים הנמצאים במקום , כדי לדון בתיאום ההתקדמות של כוחות אלה לתוך המדבר, וכן ביצוע פעולות צבאיות נגד הכוחות האיראניים והמיליציות הנאמנות שלה על מנת לחסום את הכביש הבינלאומי טהראן-ביירות בסוריה.

במהלך הפגישה הסכימו המשתתפים כי כוחות "מגאוויר אל-ת'אורה" ו-"אל-נוחבה "יתקדמו בתחילת הדרך בתואנה של לחימה דאעש.

מהמצפה הסורי נמסר כי סוגיית פתיחת הפעולות הצבאיות תלויה בעיקר בתוצאות הניסיונות של רוסיה לשכנע את איראן להסיג את כוחותיה והמיליציות הנאמנות לה מהמדבר ולהחליפם בכוחות הנאמנים לרוסיה.

הכוחות האלטרנטיביים אמורים לכלול טת שבטי האזור ולוחמים לשעבר שעשו עסקות פיוס (סולחה) עם שירותי הביטחון של משטר אסד.

על פי המצפה הסורי היושב בבריטניה, אם רוסיה לא תצליח לשכנע את האיראנים לסגת מהמדבר, פתרון צבאי יופעל  ותחל פעולה קרקעית.

"יש רשת של מומחים שתפקידה לאסוף מידע וקואורדינטות גיאוגרפיות של יעדים ובסיסים איראניים באזור" אל-שמייה " – “al-Shamiyyah”. רשת זו קשורה ישירות לישראל ולקואליציה הבינלאומית, ובמקביל יש לה גם ערוץ דיווח עקיף לרוסיה, " – כך נמסר.

כוחות ארה"ב עורכים סיורי מודיעין ומקיימים ביקורים אינטנסיביים ויומיומיים בעמדות הכוחות הכורדים הנמצאים  בגדות נהר הפרת.

בתמורה כתב המצפה הסורי כי האיראנים הקימו קו הגנה חזק לאורך המדבר, המשתרע  מאלבוכמאל הסמוך לגבול עיראק-סוריה ועד דרום העיר דיר א-זור.

פעילי המצפה הסורי דיווחו כי תגבורות צבאיות גדולות הועברו למיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, דרך מעבר אל-בוקמאל. קבוצה מתגבורות אלו הועברה באוטובוסים אזרחיים כדי שלא יתגלו. וכי הכוחות האיראניים ביצרו מספר מתחמים צבאיים במדבר אלמייאדן, במדבר מהקאן – Mahakan, במדבר אל-קוריה – Al-Quriyyah, במדבר אל-וואאר – Al-Wa’er  ובעמדות נוספות. באזורים המערביים של מחוז דיר א-זור.

ביום שלישי, הנציג המיוחד של ארה"ב לסוריה, ג'יימס ג'פרי, אמר כי מסע הסנקציות " הלחץ המקסימלי" של ממשל טראמפ שיתק את כלכלת איראן, ואילץ את ממשלתה להסיג כמה מכוחותיה והמיליציות שלה מסוריה.

בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום (רביעי) בנאום טלוויזיוני כי ישראל הציבה לעצמה יעד, שחלקו קשור ליכולות הטילים הסוריים, וציין כי החיזבאללה לא ייסוג מסוריה.אירן מתכננת נתיב אסטרטגי חדש לגשר היבשתי מטהרן לים התיכון - Nziv.net

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה