מזכ"ל החיזבאללה בנאום עמוס חצאי אמיתות נוסף. נקודות מנאומו

להלן מספר נקודות מתוך נאומו של מזכ"ל החיזבאללה – נאסראללה היום ה-13 למאי 2020 :

*- למוסטפא בדר א-דין תמיד היה רוח חזקה ומורל גבוה, וכולנו זקוקים לזה בכל עת. זה מוביל לחוזק יכולת חשיבה קבלת החלטות ולקיים פעולות . הוא בטח באללה, ונשאר אופטימי בכל עת.
חווינו מלחמות קשות מאוד במשך עשרות שנים ורבים רצו לסיים את דרכה של ההתנגדות אבל נשארנו איתנים.

הוא היה מפקד צבאי בסוף שנות ה -90 כאשר הישראלים תקפו את לבנון במבצע "ענבי זעם" באפריל, בו הם ביצעו כמה מעשי טבח, תקפו כפרים רבים ואיימו לחסל את "ההתנגדות".הישראלים לא הצליחו להשיג אף אחת ממטרותיהם במבצע זה וההתנגדות ניצחה, מה שהוביל גם לניצחון הגדול יותר ב -25 במאי 2000, אותו נחגוג בעוד כמה ימים אינשאללה.

*- ההגמוניה האמריקנית על האזור ברורה-היא לוקחת את כספם ומנצלת את משאביה, ומענישה כל מדינה שיוצאת כנגד התכתיבים. מה שאנחנו רואים שמדינות ערב מנרמלות יחסים עם ישראל הוא תוצאה של כניעה מוחלטת לשליטה האמריקאית מדינות מסוימות מתנגדות לשליטה אמריקאית זו, כמו איראן וסוריה.

*- מסיבות שונות, סוריה הייתה חשובה לאמריקנים – משאבי הטבע שלה, והגבול המשותף עם ישראל הם רצו להשתלט על סוריה כדי להביא אותה לשליטה אמריקנית, לגרום לה לנטוש את המאבק על פלסטין והגולן לעשות שלום עם ישראל ולהשתלט על אוצרות הטבע של סוריה. ידענו שהמעורבות שלנו במלחמה הסורית תגרום לנו לנפגעים רבים , ותוביל להשלכות שליליות בלבנון, ורבים ינסו להכתים את המוניטין של "ההתנגדות" מול העולם הערבי והאסלאמי אבל ידענו שהאיומים על לבנון ופלסטין גדולים מאוד ולכן נאלצנו לקחת את הסיכון.

*- מהימים הראשונים, בדר- א- דין וקאסם סולימאני ניהלו מלחמה זו כתף אל כתף פיקדו, תכננו, פעלו , ונלחמו בשדה הקרב כיום אנו רואים את ודאות הניצחון שהם הובילו. באשר לאיראן איראן אינה מנהלת קרב על השליטה בסוריה מול רוסיה או כל אחד אחר. היא אינה מנסה לשלוט בסוריה או להתערב בענייניה הפנימיים.
*- איראן שם מתוך דאגה שהיא סוריה תישאר חלק מחזית ההתנגדות ותשמור על זהותה הערבית, ולא תיכנע לאמריקנים או לציונים.

*- אני רוצה להתייחס גם לתקיפות הישראליות בסוריה. בשבועות האחרונים, שר המלחמה הישראלי נפתלי בנט מדבר על ניצחונות דמיוניים של ישראל בסוריה נגד סוריה, איראן, וציר ההתנגדות. בשנים הראשונות במלחמה בסוריה הישראלים הימרו על הפלגים החמושים אך הם נכשלו כעת הם עוסקים בכל מה שקשור לדיוק הטילים בסוריה, ותוקפים כל מה שקשור לפרויקט הדיוק בסוריה. טילים מדיוקים אלה בהחלט מחזקים את סוריה ואת ציר ההתנגדות.

*- ישראל רואה בסוריה איום עתידי בגלל טילי הדיוק הללו. ישראל רואה גם בנוכחות איראן ושאר צירי ההתנגדות בסוריה איום לכן ישראל נוקטת בסוריה פעולות שעלולות להביא להסלמה לא מכוונת .כעת הם מתמקדים בגירוש איראן מסוריה וקבעו בטיפשותם לוח זמנים לאילוץ יציאת איראן מסוריה. הם מכוונים במשך שנים למשלוחי נשק בסוריה. זה לא חדש. מה שחדש הוא שהישראלים מנסים להתהדר בפרטים מסוימים כניצחון לישראל, ותחילת התבוסה / גירוש איראן מסוריה מה ההוכחה שלהם לכך ? נסיגה מכמה עמדות והעברתם לצבא אסד. ולכן הם טוענים שכתוצאה מהפעולות והלחץ הצבאיים של ישראל, איראן וחיזבאללה נסוגים מסוריה – ושר ההגנה האידיוט הזה מברך את עצמו וקובע את סוף שנת 2020 כמועד האחרון לנסיגתה של איראן מסוריה. עכשיו ראו את השקר שלהם. הם אומרים כוחות איראניים בסוריה. בסוריה אין כוחות איראניים. יש יועצים – הם היו שם לפני 2011, ומספרם גדל אחרי 2011 בגלל האירועים שם הם ביצעו משימות חשובות מאוד, כולל הכוונת כוחות סורים, והכשרת כוחות לוחמים. ולכן בסוריה לא היו כוחות איראניים, אלא יועצים בכמות מספקת. טענותיהם לגירוש הכוחות האיראניים מסוריה הם אפוא בדיוניים. כמו שארה"ב טוענת שהיא מנעה מאיראן לפתח נשק גרעיני, כאשר איראן מעולם לא רצתה בכך.

אבל זה לא קשור לישראל או למעשיה הצבאיים. זה החל כבר לפני שנתיים, ואין לו שום קשר אפילו למותו של קאסם סולימאני זה התחיל עוד תחת פיקודו כבר אז נסוג חיזבאללה מקלמון ומזבאדני בתיאום עם הצבא הסורי. זה לא הישג של הצבא הישראלי. כעת יש צורך בכוחות אלה באלבוכמאל ובמקומות אחרים, ולכן כוחות מועברים לשם. זהו למעשה סימן לניצחון איראן, ולא הניצחון של ישראל. כוחות אלה פשוט ממוקמים מחדש למקום בו הם זקוקים להם .לכן אני פונה לישראלים ואומר להם שההנהגה שלהם משקרת להם.
הציבור הישראלי צריך לדעת שההנהגה שלהם מוכרת להם פנטזיות, וכי אם הם ימשיכו במסלול זה הם יובילו לטעות שתביא לפיצוץ אזורי באשר למטרה המוצהרת של גירוש איראן מסוריה, זה לעולם לא יקרה. היועצים האיראניים הללו נמצאים שם בהסכם איראני וסורי, ותקיפות אוויריות לא יביסו אותם ולא יאלצו אותם לסגת. אלה פנטזיות ישראליות, העלולות לגרום להם לבצע טעות עליה יתחרטו.

Duniya na fuskantar barazana - Hezbollah - BBC News Hausa

קרדיט : אפקט הפרפר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה