מדוע סוללת האס-300 של ההגנ"א הסורית לא פועלת נגד התקיפות הישראליות ?

כל מי שעוקב אחרי ההתבטאויות ברשתות החברתיות ,של ארצות ערב בכלל ושל סוריה במיוחד, אחרי כל תקיפה אווירית על מטרות איראניות בסוריה , כבר מכיר את שלל הקללות שממטירים התושבים הערבים על ראשי המערכת הרוסית שסיפקה למערכת ההגנה האווירית הסורית סוללת טילי אס-300 שבאורח פלא אינה פועלת כלל נגד המטוסים התוקפים של ישראל.

תמונה

רבים מהערבים, מתוך בורות גרידא, טוענים כי כל פעם שישראל תוקפת בסוריה הפיקוד הרוסי בסוריה מכבה למערכת ההגנה האווירית הסורית את המסכים ולא מאפשר להם לירות בחזרה נגד התוקפים.

אלא שטענה זאת בבסיסה אינה נכונה כלל .

על פי דיווחים ערביים ,סוללת האס-300 הרוסית שסופקה לצבא הסורי מצויידת בטילי אס-300 מדגם 5V55R SARH המסוגלים לפגוע במטרות המרוחקות מהסוללה עד ל-75 ק"מ , ולא בטילים מדגמי 5V55U/48N6E2 המסוגלים לפגוע במטרות של 150\195 ק"מ בהתאמה .

תמונה תמונה

לכם מומחים צבאיים מעריכים כי רוסיה סיפקה מערכת זאת לצבא הסורי כדי לאפשר לו להתגונן נגד תקיפות אוויריות מצד חיל האוויר הטורקי ששם גם נפרשה הסוללה .

מפת כיסוי שטח של סוללות ההגנ"א אס-300 מול האס-400 : 

תמונה

הפרשן הצבאי של האתר גיא א. מעיר כי  "הסורים היו שמחים לפרוס סוללת אס-300 במרחב דמשק כדי להגן על המרחב הדרומי ולטפל גם במטוסים המטילים חימוש מעל לבנון. הרוסים בינתיים לא מספקים סוללה נוספת ולא מאפשרים את זה.

מטוסי חיל האוויר תוקפים את המטרות בסוריה בלי לחדור לסוריה במרבית המקרים ובטח שלא נכנסים לאמ״ט של סוללת האס-300. (לא מחשש פגיעה כמו מהימנעות מתגובה לירי שיביך את הרוסים).

כתיבת תגובה