סוריה: 14 לוחמים שיעים נהרגו בתקיפה שהייתה בלילה שעבר בדיר א-זור

הלילה הותקפו עמדות ומתקנים איראנים במזרח סוריה.

מצגת התקיפה בצפון ובמזרח סוריה : 

לפחות 14 לוחמי הכוחות האיראניים והמיליציות העיראקיות הנאמנים להם, נהרגו בתקיפה במחוז דיר אל-זור במזרח סוריה, כך לפי נתוני המצפה הסורי לזכויות אדם.

המצפה מוסר כי מטוסים ישראלים שיגרו טילים בלילה שכוונו לעיר אל-מיאדן והעיירות אל-סליהיה ואל-קוריאת, וכי ההרוגים הם עיראקים ואיראנים, אך לא הצליחה לקבוע את מספרם מכל צד. יש ציפייה שמספר ההרוגים יעלה כתוצאה מפטירת הפצועים הקשים.

התקשורת הרשמית בסוריה, לא הזכירה כלל את התקיפה באזור מחוז דיר א-זור במזרח המדינה.

התקיפה בדיר א-זור הגיעה, זמן קצר לאחר תקיפה אווירית, שדמשק האשימה בה את ישראל, בתקיפת מחסנים צבאיים באזור א-ספירה שבמחוז חלב בצפון.

ידוע שכוחות איראניים ועירקים התומכים במשטר הסורי, פרוסים באזור רחב באזור הכפרי המזרחי של דיר אזור, בעיקר בין ערי הגבול אלבוקמל ואל-מיידאין.

הכוחות האיראנים והמיליציות השיעיות הנאמנות להם מותקפים שוב ושוב בתקיפות אוויריות, שאחת מהן הייתה אולי העקובה ביותר מדם ביוני 2018, בו נהרגו 55 לוחמים מקרב המיליציות תומכי איראן, סורים ועיראקים. גורם אמריקני אמר אז כי ישראל עומדת מאחוריה.

בשנים האחרונות ישראל החריפה את תדירות הפצצותיה בסוריה, כשהיא פונה בעיקר לעמדות הצבא הסורי ולמטרות איראניות וחיזבאללה .

בסוף החודש שעבר נהרגו שלושה אזרחים בתקיפה ישראלית בסמוך לדמשק,כך דווח על פי התקשורת הרשמית בסוריה. שבוע לפני  כן נהרגו בתקיפות אחרות תשעה מחברי מיליציות הנאמנות לכוחות המשטר ובעלת בריתם איראן, בהפצצה ישראלית באזור פלמירה , תדמור , במרכז המדינה.

ישראל חוזרת על כך שהיא תמשיך להגיב למה שהיא מתארת, כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה, ולשלוח נשק מתקדם לחיזבאללה. עם זאת, לעתים רחוקות היא מאשרת כי ביצעה תקיפות צבאיות בסוריה, ומעידה בכל פעם שהיא אינה מגיבה לדיווחי התקשורת הזרה.

לא נמסרו כל פרטים על נפגעים או הרוגים בתקיפה במתחם הצבאי האיראני בא-ספירה.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה