חיזבאללה דוחף את לבנון אל סף התמוטטות כלכלית בהוראת איראן

הסניף האיראני בלבנון והפטרונים שלו בטהראן מעלים את גובה הלהבות בהימור מסוכן במאמציהם להשתלט שליטה מלאה במדינה חסרת המזומנים והעניה – כך טוענת רג'ידה דרגם – Raghida Dergham המייסדת והמכהנת כיו"ר של מכון ביירות**.

ההערכה והתוכנית שגובשה בבירת איראן בימים אלו, כפי שנאמר לה ממקור בכיר, היא שהבעיות הכלכליות במדינה ממשיכות להוות איום חמור ומיידי על אחיזת השלטון של המולות האיראניות לפיכך איראן בחרה להפנות את תשומת הלב הציבורית מהאתגרים הפנימיים שלה בשני אופנים:

1.לעסוק בפעולות התגרות צבאיות בעלות משמעות גדולה באזור שיאלצו את ארה"ב להגיב בדרכים צבאיות שעלולות לעלות לנשיא האמריקאי במשרתו ולהוריד משמעותית את סיכויו של טראמפ להיבחר שוב.

2.חיזבאללה הוא כלי הנשק מהחשובים שעומדים לרשותו בארסנל -לטהראן שתי יעדים שהוא נחוש להשיג בלבנון.

א- היא מתכוונת לסייע בביסוס הדומיננטיות של חיזבאללה במדינה על ידי הפלת מערכת הבנקאות, כלכלת השוק, המערכת הפוליטית והחוקה.

ב-היא מקווה לחסל את כל האפשרויות של פרוץ הפגנות והתקוממות עממית חדשה,הדורשת רפורמה ואחריות ממשלתית, מכיוון שהדבר לא רק שיכול להפיל את המעמד השליט המושחת בביירות, אלא גם לחשוף את המבנה והכוח הצבאי של חיזבאללה ולהחלישו.

אלו סיכונים גדולים מדיי וגם קו אדום עבור טהרן.

** רג'דה דרגם המייסדת והמכהנת כיו"ר של מכון ביירות,כתבת בכירה ומשמשת כראש לשכת המערכת בעיתון הערבי "אל-חיאת" היושב בלונדון. משך 28 שניםהיא תרמה רבות ל"ניו יורק טיימס ", ל-"וושינגטון פוסט", ל-"היפינגטון פוסט",  ל-"אל-ערביה" באנגלית ול-"ניוז-וויק". היא שימשה כאנליסטית פוליטית של ערוצי תקשורת מובילים כגון NBC, MSNBC, LBC, Al Arabiya, CNN, BBC ו- MTV, וכן כעורכת Global Viewpoint שהופקה עבור סינדיקט לוס אנג'לס טיימס. רג'ידה נבחרה לאחת ממאה הנשים הערביות החזקות ביותר בשנת 2011 ובשנת 2016, ובשנת 2017 נבחרה כ"אשת השנה בעקבות הישגיה בתחום העיתונות. בשנת 2018 היא נבחרה לאחת מחמישים הנשים המשפיעות ביותר בעולם הערבי.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה