המצפה הסורי לזכויות אדם: ישראל תקפה פעמיים בתוך חצי יממה בסוריה

רק שעות ספורות עברו, לאחר ההתקפה על עמדות חיזבאללה בדרעא שבדרום סוריה, עד להפצצה הישראלית על מחסן תחמושת של חיזבאללה הלבנוניות, בדרך חומס-פלמירה, כך נמסר מהמצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון.

המצפה הסורי הסביר כי קול פיצוצים עזים נשמע בעיר חומס ובסביבתה, כתוצאה מתקיפת טילים ישראלית חדשה, שלדברי המצפה כוונה למחסן של תחמושת וטילים, השייכים לחיזבאללה הלבנוני בתוך מחנה "חסן בן אל-אית'ם", הממוקם בציר חומס – פלמיירה.
השמדת המחסן על ידי הטילים הישראלים  גרם לפיצוצים עזים, כאשר חלק מהרסיסים עפו לעיר חומס, בעוד שהמבצע התקיים ללא שמערכת ההגנה האווירית הסורית באה לידי ביטוי.

מקורות המצפה אישרו , כי המחנה "אל-חסן בן אל-הית'ם" היה מיועד במקור להכשרת סטודנטים מהאוניברסיטה, אולם חיזבאללה לקח אותו כמפקדה כבר לפני  שנים.

מוקדם יותר ביום שישי עם שחר, מדווחת רשת אל ערביה, כי ישראל תקפה מספר אתרים צבאיים איראניים בקונייטרה , ובתל אלאחמר המערבי, באמצעות  טילים שנורו על ידי ממסוקים קרב.

המצפה מצידו ציין כי 5 טילים ישראלים, שוגרו לעבר עמדות צבאיות של כוחות המשטר , והמיליציות האיראניות באזור תל אלאחמר ובסביבת העיירה מעריה, מערבית לדרעא, ובאזור המערבי של תל אל-אחמר בקוניטרה, סמוך לגבולות המינהלתים בין  מחוז דרעא  למחוז קונייטרה בדרום סוריה, ללא דיווחים על אבדות.

תמונה

אנו מגרשים את איראן מסוריה
ישראל דיווחה כי היא פגעה מספר פעמים, במהלך השנים האחרונות ,בבסיסים ושיירות של איראן וחיזבאללה, שיש לה נוכחות גדולה, באזורים שבשליטת צבא  סוריה וברמת הגולן.

לפני כשבועיים תקף מל"ט ישראלי  מכונית שהובילה כוחות חיזבאללה בדרום סוריה, על גבול לבנון, מבלי לגרום לנפגעים. זאת היתה אזהרה לחיזבאללה לצאת מסוריה.

מספר ימים לאחר מכן. תקפה ישראל במרכז סוריה, בסמוך לעיר ההיסטורית פלמיירה – תדמור, גורמי מודיעין ומרכז פיקוד של המליציות הנתמכות על ידי איראן, כל מדווחת סוכנות רויטרס.

ראוי לציין ששר הביטחון  הישראלי ,נפתלי בנט ,אישר ביום שני שעבר, לאחר שסוריה טענה כי יירטה תקיפות אוויריות של ישראל בסמוך לבירה דמשק, כי ישראל תגביר את התקיפות שלה נגד איראן בסוריה עד להוצאתה מסוריה.

באותה עת הובנו דברי בנט  כאילו הוא מאשר כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות האוויריות על  בסיסים איראניים בסוריה.

הוא גם הבהיר כי ישראל "עברה משלב של בלימת איראן בסוריה לגירושם משם, ולא תפסיק". "לא נאפשר לאיומים אסטרטגיים נוספים לצמוח בצד השני של גבולותינו. נמשיך לקחת את המלחמה לתוך שטח האויב", הוסיף.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה