איתור שני מוצבי מכ"ם חדישים לטווח ארוך מסוג  Rezonans-NE במצרים

חוקר מערכות התשתית סא"ל בדימוס אלי דקל, איתר בנייתם ומיקומם המדויק של שני מוצב מכ"ם המאפשרים גילוי מטוסים וטילים עד לטווח של 1,100 ק"מ. מוצב אחד נבנה בפסגת ג'בל עויבד בגובה 570 מטר, כ־40 ק"מ ממזרח לסואץ. המוצב השני אותר במפרץ סואץ בפסגת ג'בל אל גללה אל קבליר  בגובה של כ-1,600 מטר.

אלה מוצבי מכ"ם חדישים מתוצרת רוסיה המאפשרים גילוי מוקדם של כלי טייס וטילים מסוגים שונים בטווח רחוק, ונותנים התרעה מוקדמת לכוחות האוויר והגנה המצרית כדי להתכונן לנטרול האיום בעוד מועד. תכונה נוספת של מכ"מים אלו היא יכולתם לרכוש 500 מטרות בו זמנית.

במצרים קיים מערך מפותח של מוצבי מכ"ם הכפוף לזרוע ההגנה האווירית. מערך זה כולל 35 מוצבי מכ"ם הפועלים בכל ימות השנה ופרוסים בכל רחבי מצרים. שלושה מוצבים אף נבנו בסיני (בניגוד לנספח הצבאי להסכם השלום). בשנים האחרונות ובמיוחד לאחר שעבד אל־פתח א־סיסי תפס את השלטון במצרים, מצרים נמצאת בתהליך מואץ של התחמשות. בין היתר הם רכשו מברית המועצות חטיבת טילי קרקע-אוויר מסוג S-300. חטיבה זו מצוידת במכ"ם מסוג 515-M סדרה 9, שיש לו יכולת זיהוי מטרות במרחק 330 ק"מ ויכולת לטפל ב־200 מטרות בו זמנית

המכ"ם Rezonans-NE סופק למצרים ככל הנראה בשנת 2017. איני יודע כמה מערכות מכ"ם מסוג זה סופקו ובהחלט אפשרי כי קיימים מוצבי מכ"ם נוספים על אלו שגיליתי. לא אופתע אם יתברר שמערכת מסוג זה תוצב גם בסיני.

סיכום

ההצטיידות של מצרים במכ"מים החדישים היא חלק מתהליך מואץ של התחמשות ובניית תשתיות צבאיות בעיקר במזרח מצרים ובסיני. המכ"מים החדשים מאפשרים גילוי של "כל מה שזז באוויר" ברדיוס של 1,100 ק"מ. כלומר כיסוי מלא של ישראל וסוריה וכיסוי רוב שטחן של סעודיה וטורקיה. המערכת גם מאפשרת מתן נתונים למערכות יירוט בטווח של 350 ק"מ. בתחום קשת זו נכלל כל שטח ישראל מנתניה ודרומה.

Algeria - Rezonans-NE trans-horizon radar

פרטים נוספים על מוצבי המכ"ם ראו בקישור: http://www.dekelegypt.co.il./200501

סקירה מקפת של כלל מערך זרוע הגנה האווירות במצרים תוכלו למצוא באתר האינטרנט  "דקל – מודיעין אסטרטגי נטוע בקרקע" בקישור: http://www.dekelegypt.co.il./191103

Algeria - Rezonans-NE trans-horizon radar

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב

אתרי אינטרנט מקצועיים תרגמו כתבה זאת : 

דפנס ערביכ 

דפנס ערביכ

 

כתיבת תגובה