קצין ישראלי בכיר מזהיר גם הוא מפני פגיעתו הקשה של מערך טילי החיזבאללה

אתמול פרסם האתר נציב.נט כתבה שבו מתריע קצין אמריקאי בכיר בדימוס מפני פגיעתם הרעה של מערך הטילים של החיזבאללה אותו הגדיר כ-"נשק להשמדה המונית " שיכאיב מאוד למדינת ישראל כאשר האיראנים יורו לחיזבאללה לירות אותם לעברה.

תחנת  הטלוויזיה "אל-מנאר" של החיזבאללה הוסיפה כהערת רקע לדברי הקצין האמריקאי הבכיר כי "פרוייקט הדיוק של טילי החיזבאללה הוא איום רציני הגורם דאגה רבה ולמחלוקת בקרב הציונים, שכן הם נמצאים בין הפטיש של השתיקה והמבוכה לנוכח איום זה ולבין הסדן של ההשפעות השליליות על דעת הקהל הישראלי המכניס אותם למצב של היסטריה כאשר רק מדברים על איום זה".

Countdown Begins toward a Battle between Israel and Hizbullah

כידוע כל התבטאות על יכולותיו הבליסטיות המשופרות של החיזבאללה בתקשורת העולמית גורר את אמצעי התקשורת שלו לפתוח במערכה נוספת של לוחמה פסיכולוגית נגד דעת הקהל הישראלית המבועת לכשעצמו מפוטנציאל ההרס שהוא יכול להמיט עליו.

והנה בא קצין ישראלי בכיר וגם הוא מוסיף "שמן למדורה " בחושפו את העוצמות של מערך הטילים של החיזבאללה, שלכשעצמו ידוע היטב לישראל אך כל פעם שנוגעים בו דומה הדבר לנגיעה בעצב חשוף בדעת הקהל הישראלית.

מפקד בכיר בצה"ל לשעבר, צביקה חיימוביץ', בדרגת תת-אלוף. שבתפקידו האחרון שירת כמפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר טוען כי על סמך המידע שבידיו  "לחיזבאללה יש יכולת לירות רקטות מדויקות בכמויות גדולות לישראל. עלינו להיערך לאיום שונה ממה שהכרנו ורגילים אליו".

אכן הוא התבטא בלשון המעטה שלא הקלה במאומה מהלחץ הנוסף שהוא הביא על דעת הקהל בישראל שתוהה שוב ושוב איך הוא איפשר לקברניטיו,הן בממשלת ישראל והן בצה"ל לאפשר למפלצת האיראנית – חיזבאללה להתרומם למימדים כה הרסניים על גבולה הצפוני מבלי שבאמת היא תנקוף אצבע להשמדת כל המערך?

אמנם בכירי המערכת הביטחונית בישראל,לדורותיהם,טוענים כי הם עשו ועושים הכל על מנת למנוע מהאיראנים לייצב מערך טילים בקרבת גבולות ישראל ,וכי המב"מ – המערכה בין המלחמות, מביאה תוצאות טובות במניעת הגעת נשק איראני מתקדם לידי החיזבאללה , אך בפועל מערך הטילים האיראני, המגיע לכ-150 אלף טילים , מספר שישראל אפילו מאשרת אותו , לא הפסיק ,אפילו לרגע, להוות איום מהסוג שהגנרל האמריקאי היטיב להגדירו בבהירות וללא כחל וסרק – "נשק להשמדה המונית שיופעל נגד ישראל מתי שאיראן תחליט על כך"!

האם לא עברנו כבר את נקודת האל-חזור באפשרויות שלנו להשמיד מערך זה ביעילות ולהימנע מפגיעה אנושה במרקם החיים בישראל שתגיע על פי גחמה איראנית רגעית ?

ולמה לעזאזל כל אותם קצינים בכירים בצה"ל נזכרים להזהיר את עם ישראל מפני סכנה ברורה ומיידית מצד החיזבאללה רק אחרי שהם פורשים ?

איפה היושרה המקצועית והאישית ? האם הפחד מפני אי-קידום גובר על ביטחונם של אזרחי ישראל המשלמים את משכורתם ודואגים לציידם במיטב מערכות הנשק שכסף יכול לקנות ?

חבל שהגענו לכך – אבל צריך מפה והלאה להתחשב במצב החדש ולחשב את המסלול לביטחוננו מחדש!!

C802 (Noor) anti-ship missiles of Lebanese Hezbollah - YouTube

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה