החמאס אישר בחשאי לאנשי רפואה מעזה לעבור השתלמויות קורונה בישראל

על פי הדיווחים, אנשי רפואה פלסטינים מעזה קיבלו הכשרה להתמודדות עם הנגיף החדש, מה שמעלה שאלות בקרב פלסטינים האם ההכשרות הגיעו בתיאום בין ישראל לממשלת החמאס בעזה? ,או שמא עם  הרשות הפלסטינית ברמאללה? או אולי קבוצת אנשי רפואה שהגיעו להשתלמות על בסיס הומניטרי ?

ב- 11 באפריל דיווח ערוץ הטלוויזיה הישראלי – "כאן" כי צוותים  ישראלים הכשירו רופאים, אחיות ועובדים רפואיים אחרים מעזה בטיפול בחולי COVID-19 (קורונה). בדו"ח נמסר כי צוות מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן, ערך קורס הכשרה של כמה שעות לכעשרים עובדים רפואיים מעזה במעבר ארז.

על פי הדיווח, קבוצה נוספת של רופאים ואחיות הורשתה מאוחר יותר לצאת מרצועת עזה להכשרות במרכז הרפואי ברזילי באשקלון.

פתחי אבו ורדה, יועץ משרד הבריאות ברמאללה, אמר לאל-מוניטור כי המשרד ריכז הכשרות עבור 10 רופאים מעזה ו -10 מיריחו עם רופאים ישראלים לטיפול במחלת ה- COVID-19 והצעדים הרפואיים הנחוצים למניעת התפשטות נגיף הקורונה. לדבריו, ההכשרה התקיימה ב- 23 במרץ בצד הישראלי של מעבר ארז וציין כי "הרופאים נבחרו על פי ההתמחות שלהם, שכללו רפואה מונעת, אפידמיולוגיה וטיפול נמרץ."

עם זאת, אבו ורדה אמר שזה מוזר שקבוצה אחרת של רופאים ואחיות מממשלת עזה המנוהלת על ידי חמאס קיבלה גם הם  הכשרות בתוך ישראל ללא תיאום עם משרד הבריאות ברמאללה.

MAP and the Royal College of Surgeons launch Basic Surgical Skills ...

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה