גרסאות הצדדים על תקרית הסירות האיראניות במימי המפרץ הפרסי

לפני ימים אמר דובר חיל הים האמריקני, כי 11 סירות משמר של משמרות המהפכה האיראניות, ביצעו הטרידו באופן מסוכן אוניות של חיל הים האמריקני במפרץ.
צבא ארה"ב טען כי "סירות איראניות התקרבו למרחק של עשרה מטרים, מאניית משמר החופים האמריקני."

משמרות המהפכה האיראניים הגיבו בהצהרה, בה הבהירו את הנסיבות על מה שקרה, הכוחות האמריקאים ביצעו פעולות לא מקצועיות, ובתוך פעולות אלה חתכו את מסלול השייט של הספינה האיראנית, שנקראת "השאהיד סיאושי", שחזרה ממשימתה, דרומית-מזרחית לאי אבו מוסא.

שעות לאחר מכן חשפה איראן שתי מערכות מכ"ם אסטרטגיות, בשם "המפרץ הפרסי" "והצופה", שהן מכ"מים תלת ממדיים.

המהלך הפריע לאמריקה ולבעלת בריתה, ישראל, לאחר מכן טהרן הודיעה על הצלחת שיגור הלוויין למטרות צבאיות.
נשיא ארה"ב הגיב בהוראה לחיל הים האמריקני להשמיד כל סירה איראנית במקרה של "הטרדה" של אניות אמריקאיות, ואילו כלי התקשורת בישראל טענו כי שיגור הלוויין האיראני, מהווה מסר ואתגר נוסף, נגד ארצות הברית, הרואה בתכנית החלל האיראנית, כחלק מתכנית הטילים הבליסטיים לטווחים ארוכים, וזו הסלמה נוספת של המתח בין וושינגטון לטהראן.

מפקד משמרות המהפכה של איראן מזהיר היום (חמישי) את ארה"ב מפני "תגובה מכרעת" לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא הורה לחיל הים האמריקני "להשמיד סירות איראניות שמטרידות ספינות אמריקאיות במפרץ".

"אנו מצהירים בפני האמריקנים כי אנו נחושים ורציניים לחלוטין וכי כל הפעולות ייענו בתגובה מכרעת שתהיה יעילה ומהירה", כך מאיים האלוף חוסין סלאמי בשידור בטלוויזיה הממלכתית של איראן.

"הורנו גם ליחידות הימיות שלנו לתקוף ספינות וכוחות אמריקאים אם רק ינסו לסכן את ביטחונם של אניות או סירות המלחמה שלנו."

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה