בכיר בפנטגון: מוכנים להתמודד עם כל הטרדה מצד האיראנים במפרץ הפרסי

.הכוחות האמריקנים מוכנים להתמודד עם כל הטרדה מצד המשמר המהפכני האיראני, כך אמר  גורם במשרד ההגנה האמריקני לאתר החדשות הלבנוני – "אל חורה" והוסיף  כי פיקוד המרכז "סנטקום" במוכנות מלאה להתמודד עם כל "הטרדה" פוטנציאלית, של חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים במפרץ הערבי.

הבכיר, שדיבר בעילום שם, הוסיף כי חיל הים האמריקני נוקט עתה באמצעי הגנה, בהתאם לפעולותיהם של ספינות חיל הים האיראניות באזור, כדי להימנע מחזרה על האירוע בשבוע שעבר, כאשר קבוצת ספינות וסירות איראניות התקרבו לספינות מלחמה אמריקאיות, שהיו במים בינלאומיים.

הוא הדגיש כי לכל פגיעה באינטרסים של ארה"ב במים בינלאומיים באזור, תהיינה השלכות שליליות ומסוכנות.

חיל הים האמריקני הודיע בשבוע שעבר, כי אניות המלחמה של משמרות המהפכה האיראניים, ביצעו תמרונים "פרובוקטיביים מסוכנים" סמוך לספינות הקרב האמריקאיות, שמסיירות במים בינלאומיים במפרץ.

הוא הוסיף כי 11 סירות מהירות של משמרות המהפכה "התקרבו מספר פעמים, והטרידו 6 אניות מלחמה אמריקאיות, שביצעו משימת פיקוח ימי משותפת, במים בינלאומיים בצפון המפרץ.

בהצהרה צוין כי הסירות האיראניות עברו, שוב ושוב, מול הספינות האמריקאיות ומאחריהן, והתקרבו אליהן למרחק מאוד קרוב ובמהירות גבוהה.

הוא הוסיף כי סירות אלה התקרבו רק 50 מטרים, מנושאת המסוקים האמריקנית ופחות מעשרה מטרים מספינת סיור.

חיל הים האמריקני פרסם כמה אזהרות לסירות האיראניות אך הן התעלמו מהם.

מי המפרץ, כולל מיצר הורמוז, שנמצאים בין איראן לסולטנות עומאן, חווים מתחים רבים.

אניות מלחמה מערביות עורכות סיורים שוטפים, בכדי להבטיח חופש ניווט במפרץ, לאחר שבשנה שעברה היו מספר אירועים תוקפניים שנקטו משמרות המהפכה האיראנים.

 

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה