מבזקי חדשות ליום 21-4-20 . מתעדכן

*- העיתון הלבנוני אלאחבאר מדווח כי 3 חוליות של החיזבאללה ביצעו את החבלה בגדר . באחת המקומות הם קרעו בגדר פירצה ברוחב של 6 מטר לרמוז שהם יכלו להעביר גם כלי רכב לשטח ישראל .  עוד פרק מביך בלוחמה הפסיכולוגית בגרוש של המססתר במקלט .

*- ארגון הבריאות העולמי בהודעה חדשה – 'הגרוע ביותר עוד לפנינו'.

*- פרופסור יפני למחלות מידבקות בטוקיו אמר כי " להיות כנה , אני לא חושב שהמשחקים האולימפיים שנדחו לשנה הבאה, והאמורים להיות ביפן , בכלל יקיימו , אם בכלל ".

Kentaro Iwata, professor of infectious diseases at Kobe University in Tokyo 2021 has said that "To be honest with you, I don’t think the Olympics is likely to be held next year, if held anytime”

*- עורו של רופא בבית חולים בווהאן שבסין השחיר לאחר שנדבק בוירוס הקורונה.

*- ארה"ב מנטרת מודיעין אודות מנהיג צפון קוריאה קים גונג הנמצא בסכנת חיים לאחר שעבר ניתוח לב שהסתבך. CNN

*- מרשתות הקשר בסוריה עולה כי מטוסי קרב הישראליים (לכאורה) תקפו הלילה מתחם מאוד מסויים צפונית לעיר תדמור שבמרכז סוריה.

מהדיווחים עולה כי במתחם שהו באותו זמן קצינים איראניים יחד עם מפקדי שטח של החיזבאללה ועסקו ככל הנראה בתכניות מבצעיות עתידיות כנגד ישראל. עוד דווח כי בתקיפה נפגעו מספר לא מועט של אנשים שהיו במקום.

סוכנות הידיעות אלמיאדין מדווחת כי מתחם צבאי של משמרות המהפכה הותקף צפונית לשדה התעופה בתדמור.(קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- מקור רוסי: בסיס T4 במחוז חומס הסורי הוא אחד מבסיסי ה- IRGC העיקריים בסוריה. יחד עם שדה התעופה דמשק הוא נקודת המעבר העיקרית למטען איראני לחיזבאללה. לוחמי הצבא הרוסי ו PMC מוצבים גם הם בבסיס. הם למעשה הפכו למטריה עבור פעולות ה- IRGC. בגלל נוכחות זו תקיפה ב- T4 דורשת דיוק רב יותר ומודיעין עדכני.

*- החמס מאשים את המוסד בהפצת סמים במחנות הפליטים בלבנון. מגוחך . סוחר הסמים הגדול ביותר במזרח התיכון הוא החיזבאללה.

*-כלי טיס ישראלים תקפו עמדות צבאיות של צבא סוריה בתדמור ואלסוחנה בפרברי מחוז חומס המזרחיים.

*- כלי טיס ישראלים תקפו מטה של תנועת חיזבאללה הלבנונית בתוך עמדות צבאיות של צבא סוריה בתדמור ואלסוחנה הפעם התקיפה לא בוצעה משטח לבנון אלה מאזור אל-תנף בגבול סוריה-עירק כאמור השטח בשליטה של ארה"ב.

*- מטוסים ישראלים תקפו משלוח איראני שהגיע מאיראן על סיפון מטוס אליושין 76 השייך לחברת 'בויא אייר'.

*- כרגע אתם יכולים לקנות חבית נפט (או כל כמות שתרצו) במחיר שלילי לחבית. הבעיה היא שהחוזים פוקעים מחר ואתם תצטרכו למצוא מקום לאחסן את הנפט שקניתם, וזו כרגע הבעיה הגדולה. בהיעדר ביקוש לנפט כל המאגרים מלאים ולכן איש אינו רוצה לקנות ומחירו עבר לצד השלילי שהינתן עלות למחיר האיחסון.

*-  האם צה"ל אפשר את חיתוך הגדר בצפון כדי למנוע הסלמה?

בסוף השבוע הגיעו שלוש חוליות של חיזבאללה עד לגדר בגבול הצפון וחתכו אותה. עם אמצעי האיסוף הויזואליים ומערך התצפיתניות של הצבא, מדוע צה"ל לא חיסל את החוליות באופן מיידי?

צריך להבין שאם צה"ל לא ידע על הגעת החוליות אל הגדר, מדובר באירוע חמור מאוד שצה"ל צריך לתחקר ולהפיק ממנו לקחים באופן מידי. לצה"ל בגבולות ישראל, בטח ובטח בגבול הצפון יש מספיק אמצעי איסוף ויזואליים, מערך תצפיתניות שפרוס לאורך כל הגבול ואין שום סיבה שכל המערך הזה יפספס שלוש חוליות. ההערכה שלי היא שצה"ל ראה את החוליות ונתן לפעולה לקרות מתוך הבנה שחיתוך גדר ניתן להכיל מבלי לגרור את הגזרה להסלמה. (קרדיט : נועם אמיר – מקור ראשון)

*- ניסוי תדלוק אווירי למסוק CH-53K כחלק מבחינת יכולות לקראת אפשרות רכישה ע"י ישראל.

*- אל-חסאקה: הכוחות הטורקים ממשיכים להזרים נשק לאזור דודיה:

מקורות מקומיים באל-חסאקה דיווחו, כי הכוחות הטורקיים הכניסו שלוש משאיות גדולות, דרך הכפר אל-סוקריה לכפר אל-דודיה, בפרבר אבו רסין, בצפון הכפר של אל-חסאקה, עמוסים בטילים וציוד לוגיסטי. המשאיות מלוות בשיירה של 9 אוטובוסים שהגיעו אתמול, לעיר ראס אל-עין בצפון מערב חסקה, שהגיעה מהעיר טל אבעיד, עם מספר חיילים טורקים, כדי לחזק את נקודות השליטה ולתמוך בשכירי חרב באזור.

*- מתקרב סופו של המשחק בנושא הגרעין באיראן

המכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS) וחוקרים בכירים הקשורים להתפתחות הנשק הגרעיני של איראן פרסמו סדרת דוחות , כולל שני דוחות בפברואר ובאפריל 2020 על מתקני ייצור המיועדים לייצור רכיבי מתכת אורניום להאצת נשק גרעיני. הם הגיעו למסקנה אחת מטרידה כי לא רק שהמידע החדש שנפרס בפניי מנהיגי העולם מאשר כי איראן הונתה במתכוון את הסוכנות לאנרגיה אטומית גם הסתירה פרטים קריטיים של מחקר הנשק הגרעיני שלה עוד לפני 2004, היא גם מחזקת את הדעה כי איראן מסוגלת לבנות נשק גרעיני במהירות רבה יותר ממה שחשבו בעבר.

טהראן מנצלת את המגיפה שפרצה בעולם כדי להמשיך בפעילות גרעינית חשאית.

קונור דילין -המחלקה לענייני חוץ ובטחון והמשרד להערכות סיכון לאומי בממשלת אוסטרליה.

 

כתיבת תגובה