האיחוד האירופי מבטיח להגיב למעשיה המאיימים של טורקיה במזרח הים התיכון

האיחוד האירופי אישר כי הוא רואה בפעילות חיפושי האנרגיה של טורקיה במזרח הים התיכון של הרפובליקה של קפריסין פעילות לא חוקית, תוך התחייבות להגיב נגד חידוש הפעולות הללו.

ג'וזף בורל, דובר הנציבות העליונה של האיחוד האירופי למדיניות ביטחון ומדיניות חוץ, אמר כי המוסדות והמדינות החברות יעקבו מקרוב אחר מעשיה של טורקיה במזרח הים התיכון.

"עמדתנו לא השתנתה, ואנחנו עדיין מאמינים כי פעולות אלה אינן חוקיות ומעוררות בנו דאגה", אמר הדובר הראשי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, פיטר סטנו, בהצהרה.

הדובר הביע את הסולידריות המלאה של האיחוד האירופי עם קפריסין, המדינה החברה באיחוד, בשמירה על ריבונותה והזכויות הלגיטימיות שלה.

Achill Christodoulou on Twitter: "Med:EEZ triangle Greece/Cyprus/Turkey:  How Kastellorizo island blocks Turkey's EEZ to reach Egypt EEZ (Root of  Evil). http://t.co/jE1XoyEYIa"

סטנו הדגיש כי "פעולות טורקיות בלתי חוקיות היו במוקד הדיונים הרבים ברמות שונות", וציין כי בנובמבר 2019 האיחוד האירופי הקים מסגרת חוקית לתכנון צעדים מגבילים כנגד טורקיה, שאחריה פעלה בפברואר 2020 על ידי הטלת סנקציות על כמה מהמעורבים בקידוחי הנפט.

גורם האיחוד האירופי הדגיש: "אם טורקיה תמשיך במה שהיא עושה, אנו נגיב ונפעל במסגרת שקבענו."

הצהרה זו נמסרה בתגובה לחידוש הקידוחים של טורקיה, לאחר מספר חודשים שבו הפריעו לפעולות קידוח וחיפושי הנפט במזרח הים התיכון  ובמיוחד באזור הכלכלי שנחשב לבלעדי לקפריסין.

ביום חמישי נכנסה ספינה שהובילה פלטפורמת חיפושי נפט ענקית אל מיצר כאנאקלה (דרדנלים) בצפון מערב טורקיה, המחבר בין הים התיכון לים השחור, בחיפוי כלי שייט של משמר החופים הטורקי.

 

 

כתיבת תגובה