תקיפת מכונית החיזבאללה .. האם ישראל התכוונה לבנו של מורנייה?

אירוע ביטחוני שמראה על תכנון מבריק , הן בזמן והן במקום. תקיפה ישראלית על ידי מל"ט, שכוונה לעבר "ג'יפ "צ'ירוקי", "השייכת ל"חיזבאללה" בג'דידאת יעבוס, (במחוז ריף  דמשק), בגבול לבנון מהצד הסורי אתמול יום רביעי.

אתמול בצהרים תקף כטב"מ בלתי מזוהה מכונית של החיזבאללה שעמדה בשטח סוריה ליד מעבר הגבול עם לבנון .

בעוד שעל שמות הנוסעים של אותה מכונית, ופרטי התקיפה לא נמסר מידע,מה שכן ידוע שהמכונית נפגעה על ידי שני טילים, בהפרש של 30 שניות, הראשון התפוצץ לא הרחק מלפני המכונית, מה שאילץ את הנוסעים לברוח ממנה, כך שהטיל השני הגיע ופגע במכונית ישירות, ללא פגיעות בנפש .
בנוסף, הגיע מידע ייחודי  לרשת – "Al Arabiya.net" האומר כי בג'יפ הצ'רוקי היו 2 אישים, מוסטפא מורנייה, בנו של מפקד המבצעים של  החיזבאללה, לשעבר, עימאד מורנייה, וקצין משמרות המהפכה האיראניים בשם עימאד כרימי.

ראש היחידה להעברת אישים
על פי המידע, מוסטפא מורנייה עמד בראש מחלקת הובלת אישים מסוריה ללבנון, במסגרת יחידה (112) של חיזבאללה, והוא לא מלווה את אותם אנשים באופן אישי, אלא אם כן הם קצינים ומנהיגים מהשורה הראשונה, ומשאיר את המשימה לעוזריו במחלקה אם האנשים בדרגה. צבאית נמוכה.

זה כלל קבוע שמופיע בין כללי הזהירות, הקיימים בין ישראל לחיזבאללה בשנים האחרונות, כאשר ישראל ממשיכה בפעילות האווירית בסוריה, ותוקפת בעיקר אתרי צבא של המשטר הסורי, ויעדים איראניים, ואחרים של חיזבאללה. זה גם מה שקרה באירוע שהיה, ביאבוס -Yabus, בו ירה המל"ט הישראלי את הטילים על כלי רכב אזרחי של "חיזבאללה" בצד הסורי, לפני שחצה את הגבול לכיוון שטח לבנון, בידיעה שמטוסי הסיור הישראליים טסו לפני שלושה ימים, מעל המרחב האווירי של לבנון, מה שאומר שהיה להם מידע מסוים בעניין זה.

عماد مغنية

עם זאת, כללים אלה השתנו במהלך החודשים האחרונים של השנה, כאשר ישראל עברה לתקוף גם בשטח לבנון,כמו ההתקפה על הפרבר הדרומי של מעוז חיזבאללה באוגוסט האחרון, באמצעות שני מל"טים שפגעו באחד היעדים (היחידה לייצור מלט"ים כפי שצוין על ידי אל-ערביה). באותה תקופה .

זמן קצר לאחר התקיפה בשכונת א-דאחיה בביירות, הודיע מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, כי ארגונו יירט מל"טים החודרים למרחב האווירי של לבנון.

תגובת חיזבאללה לא איחרה ובתחילת ספטמבר 2019 היא תקפה רכב צבאי ישראלי עם טילים .

ימים לאחר מכן הודיע חיזבאללה על הפלת של מזל"ט ישראלי בזמן שהוא חוצה את גבול דרום לבנון.

صور لجهاد مغنية مع قاسم سليماني

פירצה ביטחונית בתוך החיזבאללה

העובדה שהחיזבאללה לא פרסם הצהרה המפרטת את מה שקרה, וגם לא האשים את ישראל בביצוע הפעולה , הביא את האנליסט צבאי בדימוס בריגדיר ניזאר עבד אל קאדר להגיד לרשת אל ערביה.net כי אם יוכח כי התקיפה בוצעה על ידי מל"ט ישראלי, פירוש הדבר שמדובר בפעולה מודיעינית ממדרגה ראשונה, שכוונה לאישיות ספציפית של חיזבאללה. "

לדבריו, "ישראל ביצעה את פעולת המודיעין הזו, על בסיס מידע טקטי מדויק במקום ובשעה, שמאשרת שיש פירצה ביטחונית בתוך שורותיו, והם מכירים את תנועות אנשיו בסוריה במקום ובזמן."

استهداف سيارة لحزب الله في جديدة يابوس ب سوريا

לגבי האמירה שהמבצע הוא הודעת אזהרה של ישראל , מבלי לגרום לנפגעים ,וכך נראה מירי הטילים, שבוצע בהפרש של  30 שניות אחד מהשני, תא"ל עבד אל קאדר אומר כי "סברה זו אינה מדויקת, מכיוון שהישראלים אינם נוקטים להזהיר כלל, ואם הם מבצעים פעולה, המטרה שלהם היא חיסול הדמות המהווה את המטרה או פציעתה. המל"ט שביצע את הפעולה בדרך כלל נושא טילי "Hellfire" קטנים אך מדויקים הפוגעים ישירות במטרה. ייתכן שהמל"ט ירה שני טילים כדי להבטיח את הרס המטרה. "

הוא גם הסביר, "מה שקרה מזכיר לנו את ההתנקשות בקצין איראני בדרגת אלוף , שהיה מלווה על ידי בנו של עימאד מורנייה, ג'יהאד, בקוניטרה בגולן בשנת 2015."

בנו של עימאד מורנייה

מוסטפא מורנייה, הוא בנו של איש הצבא והביטחון החשוב ביותר של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שנרצח בסוריה בשנת 2008 במבצע של המוסד כמה רגעים לאחר שיצא מפגישה, עם מנהיגים פלסטינים, וכמה מחברי משמרות המהפכה האיראנים בשכונת כפר סוזה שבדמשק.

מורנייה היה המפקד הצבאי החשוב ביותר של חיזבאללה שהיה אחראי על פעולות החוץ של הארגון ושהיה מבוקש גם ב- 42 מדינות. הוא עמד בראש רשימת המבוקשים של המודיעין האמריקאי, הכוללת 22 שמות, עם פרס של 25 מיליון דולר למי שיחסל אותו או ימסור על מיקומו.

جهاد مغنية

מוסטפא מורנייה הוא אחיו הצעיר של ג'יהאד מורנייה, שחוסל ב-18 בינואר 2015 על ידי מסוק ישראלי באזור קוניטרה בגולן הסורי. מהירי נהרגו חמישה לוחמי חיזבאללה ,ביניהם ג'יהאד מורנייה, והמפקד הצבאי הבכיר של חיזבאללה מוחמד עיסא.שהיה אחראי על כוחות החיזבאללה בסוריה ועיראק.

Khairallah Khairallah/Lebanese state TV has collapsed, but Lebanon ...

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה