פרובוקציות איראניות נגד האמריקאים במפרץ הורמוז

הצי האמריקני מסר היום, יום רביעי, כי סירות של משמרות המהפכה האיראניים, התקרבו בצורה מסוכנת לספינות אמריקאיות בים הערבי, וכמעט התנגשו בהן למרות האזהרות.

חיל הים האמריקני אמר בהודעתו כי 11 ספינות וסירות השייכות למשמרות המהפכה האיראניים, התגרו באניות צבא אמריקאיות במפרץ. "סירה איראנית כמעט התנגשה באחת הספינות שלנו", הוסיפו.

תמונה

בהצהרה הדגישו כי הספינות האמריקאיות שיגרו אזהרות מרובות לסירות האיראניות בכמה אמצעים אך הן התעלמו מהאזהרות.

חיל הים האמריקני תיאר את פעולות משמרות המהפכה האיראנים, במים טריטוריאליים בינלאומיים, במפרץ הפרסי כ"מסוכנות ופרובוקטיביות ".

הסלמה מסוכנת זו מגיעה, יום אחד לאחר שחמושים עלו על ספינה, שהניפה את דגל הונג קונג, שהפליגה מול החוף האיראני, ליד מיצרי הורמוז, אך לאחר מכן עזבו את הספינה.

הספינה  הניפה את דגל הונג קונג, ועליה צוות בן 22 איש, כולם מחברת הבת הסינית, שהיא בעלת ברית של איראן. סין רואה בניסיון מעצר ספינה זאת  התקפת התגרות בריבונותה, גם אם אניות המניפות דגל הונג קונג אינן באחריות ישירה של בייג'ינג.

מיצר הורמוז, שנמצא בין איראן למפרץ עומאן, הוא מעבר אסטרטגי לסחר הנפט העולמי ועורק מים רגיש ביותר בשל רוחבו ועומקו בפרט, מכיוון שרוחבו כ- 50 ק"מ בלבד, ועומקו לא יותר מ -60 מטרים.

שלשום הביעו שמונה מדינות אירופאיות את "תמיכתן הפוליטית" בהקמת כוח משימה ימי אירופי במצר הורמוז עקב מתחים שנוצרו במפרץ.

תמונה

 

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה