מבזקי חדשות ליום 14-4-20 . מתעדכן

*- בזמן הסגר ,מכירות האלכוהול בארצות הברית זינקו ב -22 אחוזים במהלך השבוע האחרון של חודש מרץ, והמשיכו במגמת עליה.

* דונלד טראמפ הזהיר כי המגיפה עלולה להוביל למקרי דיכאון ואנשים יכולים לקפוץ מהמרפסות.

*- מושל ניו יורק -'הגרוע ביותר כבר מאחורינו'. ניו-יורק ועוד חמש מדינות נערכות ליציאה מהסגר תוך מספר ימים.

*- ספרד החלה להקל על מגבלות הסגר הנוקשות,לאחר יותר מחודש שאנשים היו סגורים בבתיהם. מפעלים מענף הבניה והייצור יפתחו מחר מחדש . ראש הממשלה פדרו סאנצ'ס אמר היום כי ההחלטה לפתוח ולהפעיל מחדש כמה ענפים ומגזרים שונים , התקבלה לאחר התייעצות עם ועדה של מומחים ואנשי מדע בכירים.

*- בהערכת מצב שהתקיימה היום (ב'), קיבל ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי את המלצת סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר לאפשר את יציאתם של כוחות לוחמים וחיילים במסגרות ההכשרה לחופשות, באופן הדרגתי ומבוקר.

*- שר המסחר הפנימי של סוריה: למשפחה הזכות לקנות 4 ככרות לחם פעם אחת ביום, לכל היותר, ובהתאם למספר בני המשפחה, באמצעות כרטיס חכם (כמו תלושי מזון). מאפיות סגרו אתמול מוקדם במחאה על השימוש בכרטיס חכם (מונע מהם להסתיר הכנסות).

*- ארגון הטרור דאעש תוקף את הכפר אל טייבה, באזור הכפרי המזרחי של חומס. עימותים אלימים מתרחשים נגד כוחות הצבא הערבי הסורי בפאתי הכפר.

*- תא"ל סוהיל אל-חסן: מי שמכוון את פעולות דאעש נגד הצבא הסורי הם קצינים ישראלים.

*- דרום קוריאה ירדה מרשימת 20 המדינות המובילות במספר החולים בנגיף קורונה. רק תשעה אנשים חלו אתמול בקוריאה.

*- הצבא הסורי לא יכול להיכנס לעיירות שולה וקבאבג 'מכיוון ש דאעש הציב מטעני חבלה ארעיים במחסני התחמושת לפני שהם עזבו … עכשיו כל כמה דקות מתפוצץ מחסן וטילים טסים וממלאים את האזור ושמי המדבר מוארים.

*- ארגון הטרור של דאעש פוצץ את כל מחסני התחמושת אשר תפס היום בקאבג 'ושולה ונסוג משתי העיירות לעומק הבדיה הסורית.

*- אמצעי תקשורת זרים: תקיפות אוויריות על שדה התעופה הצבאי דיר אזור שבוצעו על ידי מטוסים אמריקאים שהמריאו מטורקיה.

*- לא מאומת: קבוצת הטרור של דאעש תפסה טילים איראניים מתקדמים לאחר שליטתה בעיירות קבג'א ושולה, דרומית-מערבית לדיר א-זור.

*- צוללת אמרקאית גרעינית חדישה המופעלת על ידיי גרעין מגיחה למבט חטוף.

אורכה 377 רגל, רוחבה 34 רגל והיא תוכל לצלול לעומקים מעל 800 רגל ולפעול במהירויות העולות על 25 קשר . הצוללת יכולה לעבוד מעל 30 שנה מבלי לתדלק פעם אחת.

*- ניסוי מבצעי עבר בהצלחה של המסוק הבלתי-מאויש של חיל הים האמריקני על בסיס סיפונה של ספינת הים החדשה –

*- מטוס המטען הראשון ברכבת האווירית הנוספת של מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, מסין לישראל, נחת לפנות בוקר בנתב"ג.

*- בתקופה בה האנושות כולה נלחמת על זכותה לחיות נגד פולש בלתי נראה, נועלת עצמה באופן מלא או חלקי כדי לשמור על התרחקות חברתית בשעה הכי חשוכה שלה, איך קורה שעסקים כרגיל במפעל הטרור של פקיסטן?

פקיסטן הפעילה פעולה באזור הגבול שלה עם הודו והפגיזה מעבר לגבול כדי לגרום לתגמול הודי.

שלשום נטרלו קומנדו הודים חבורה של טרוריסטים מאומנים בקרב קרקעי.

בתגובה ההפגזות ההודיות גרמו נזק כבד למתחם התחמושת ולפגזי שיגור הטרור בעומק שטח האויב. כעת הצבא הפקיסטני בודק אופציות כדי לבסס את נקודת מתן תגובה הולמת.

בעוד פקיסטן ממשיכה להזמין את האו"ם כדי להפוך את קשמיר לסכסוך רב-צדדי, היא לא נותנת תשומת לב מועטה לקריאתו של ראש האו"ם בחודש שעבר להפסקת אש עולמית בכל דרגות הלחימה.

*- חברה ביטחונית רוסית גייסה 350 צעירים ממחוז קונייטרה ושלחה אותם להילחם בלוב לצד כוחות הגנרל חפתר . בימים האחרונים המיליציות הנלחמות לצד חפתר חטפו קשות ויש להם אבדות רבות .

*- תת אלוף ריאת' דלה מונה להיות מח"ט 42 חי"ר ממוכן של דיויזיה 4 הנאמנה לאיראן . וזאת יש לדעת – ריאת' היה כבר מח"ט 42 עוד בהיותו בדרגת אל"מ אלא שכל הטנקים נלקחו מהחטיבה שלו ע"י הרוסים שלא רצו לתת מתנה לאיראנים . החטיבה ככל הנראה מתארגנת עכשיו מחדש והחטיבה הופכת לחי"ר ממוכן וכל דיויזיה 4 תהיה ככל הנראה גם היא לא משוריינת כי הרוסים מסרבים לספק טנקים לאלוף מאהר אסד . כל המינויים בצבא סוריה כרגע בהתהוות לפי חלוקת הכוחות רוסיה – איראן .

*- על קורנה והאוכלוסייה שבסיכון | פרופ׳ איתן פרידמן :

*- סין הטילה מגבלות על פרסום מחקרים מדעיים אודות מקורו של נגיף הקורונה , בניגוד להנחיית הממשלה והודעות הרשויות, פרסמו שתי אוניברסיטאות סיניות מחקרים ונאלצו להסירם מהאינטרנט.

*- ב -150 בסיסים צבאיים בארצות הברית זיהו נוכחות וירוס הקורונה.

 

כתיבת תגובה