ארה"ב משנה מנגינה:לטורקיה תפקיד חשוב בכבוש בירת דאעש- א רקה בסוריה.

ניגודי האינטרסים הכה קשים בין הכוחות הלוחמים על אדמת סוריה והחשש מפני אובדן אינטרסים לאומיים חשובים ביותר של המדינות המעורבות בסכסוך זה מביאים את הצדדים לשנות "מנגינה" ככל שהמערכה מתקדמת .

כשראתה טורקיה בעיניים כלות איך הכורדים הסורים,עם עזרה מאחיהם העירקים, הולכים ומשתלטים על כל אזורי הגבול של סוריה עם טורקיה , היא החלה לחשוש כי כל המיעוט הכורדי שבשטחה יצטרף בסופו של יום אל אחיו הסורים ויבקש להסתפח לאומה ההולכת ומתגבשת באזור  ולכן פלשה לאדמת סוריה.

אמנם הטורקים טענו כי הם לא יכולים להשלים עם נוכחות כוחות דאעש על גבולם הדרומי,טענה שכל המדינות שכבר פועלות בסוריה טוענות , אך למעשה הם פלשו על מנת לדחוק חזרה את הכוחות הכורדיים לטריטוריה הקודמת שלהם בצפון מזרח סוריה ולסכל ניסיון הקמת מדינה כורדית באזור הכבוש.

טורקיה ,שהצהירה כי ביחד עם הכוחות הסונים הסורים מתכוונת לכבוש את העיר אלבאב מידי דאעש, נתקלה בהתנגדות עזה שהלכה והורידה את המוטיבציה להמשיך בלחימה בהתאם להצהרת המנהיג הטורקי-ארדואן .

הכוונה הטורקית היה להמשיך מהעיר אלבאב לעבר בירת החליפות – א רקה ולדחוק משם את דאעש לתוך אדמת עירק . אך כוונות לחוד ומציאות לחוד .

גם הכורדים בעזרה אמריקאית וגם כוחות צבא סוריה בגיבוי רוסי הצהירו על כוונות דומות ונראה כי התנגשות בין הכוחות היא בלתי נמנעת .

האמריקאים ,התומכים בגלוי, בלוחמים ובנשק כבד ,בכורדים עמדה בפני קונפליקט, בה טורקיה בינה,מסיבותיה היא, כי למעשה הממשל האמריקאי בגד בה והחלה להפנות את נאמנותה לכיוון הרוסי בתקווה שהוא ימנע התגבשות מדינה כורדית ליד גבול טורקיה הדרומי .

טורקיה הלכה  ,כה רחוק ,לכיוון הרוסי ,עד שבארה"ב עלה החשש מפני התפרקות כל ברית נאט"ו שהצבא הטורקי,הנחשב לאחד מעשרת הצבאות הגדולים והחזקים בעולם , יפרוש ממנה .

היום כבר שינו האמריקאים את "מנגינתם" והצהירו כי : واشنطن: تركيا حليف قوي لا يمكن التخلي عنها وستكون في المقدمة في معركة الرقة  " – טורקיה הינה בעלת ברית חזקה ולא ניתן להתעלם ממנה ויש לה תפקיד חשוב במערכה על העיר א-רקה , בירת חליפות דאעש . 

כל הצדדים מבינים שלמעשה מי שיכבוש את העיר א רקה וישליך משם את דאעש יקבע בזכרון ההיסטוריה כמדינה שהצליחה להשמיד את החליפות האיסלמית הראשונה  של העידן המודרני והכריעה כך גם את הטרור ההולך ופושה בעולם .

כתיבת תגובה