מבזקי חדשות ליום 10-4-20 . מתעדכן

*- שמועות ברשתות החברתיות בטורקיה על כך שישראל ביקשה ציוד רפואי מטורקיה שהסכימה לכך. לא מאומת.

*- שיגור כושל של הסינים לשגר לוויין אינדונזי .

*- בעקבות מעצרו של העיתונאי העזתי ראמי עמאן מוציאים הפלגים המשותפים הודעה בזו הלשון:

"אנו מעריכים מאוד את מאמצי שירותי הביטחון בעזה לרדוף אחר משתפי הפעולה עם הציונים (ראמי עמאן) והמעורבים בה, ולנקוט בדרישה להעמידם לדין.

אנו מאשרים כי נורמליזציה על כל צורותיה ופעולותיה עם הציונים היא בגידה ופשע שאינו קביל מבחינה דתית, לאומית ומוסרית.

אנו קוראים לאנשינו להיזהר משיטות הכיבוש שמטרתן לערער את היציבות בביטחון הפנים בעזה ואת נחישות עמנו ורצון ההתנגדות אל מול הציונות.

*- רצועת עזה : 2 דייגים נפצעו מירי גומי מספינת חיל הים בסמוך לחופי בית לאהיה .
ירי הרחקה בסופה .  הפיצוצים הנשמעים בדרום הרצועה מקורם בתקיפה של חיל האוויר המצרי . הערבים מדווחים על ירי 2 רקטות במסגרת האימונים לעבר הים .

*- מוסטפא אל-קאזמי שהואשם ע"י מיליציות איראניות בעיראק בסיוע לאמריקנים בחיסולו של קאסם סולימני, הוא כעת המיועד לראש ממשלת עיראק. גורמים איראניים בכירים אמרו כי לא הוכח שום קשר בין קאזמי להתנקשות.

*-  מחוז אידליב: מטוסי קרב וביון רוסיים פיטרלו ביממה האחרונה בציר M4, הכביש המהיר המוביל בין חאלב ללטקייה וזאת על מנת לנטר פעילויות של קבוצות ג'יהאד שתקפו אתמול סיורים צבאיים רוסיים והפריעו להם במשימתם. גורמים מצבא סוריה אמרו כי מיום שני הגבירו הרוסים את טיסותיהם במחוז אידליב אך לא תקפו אווירית. מפקד שטח בכיר בצבא אסד מציין כי כוחותיו מוכנים לפעילות מחודשת כנגד קבוצות המיליטנטים שפועלות במחוז לכשרוסיה תאשר זאת.

(קרדיט:יוסי אליעזר – קבוצת האיסלם בווטסאפ "301 העולם הערבי")

*- אחד משיאי ליל הסדר אצל יהודי עיראק הוא קריאה בערבית של "הא לחמא עניא", שמטרתה להסביר לילדים ("והגדת לבנך ביום ההוא") מהי המצה, כי הרי ילדים לא יודעים ארמית. אז אמש צילמתי את הקטע והבוקר שמתי בטוויטר. עבור ערבים זוהי הצצה נדירה לטקס דתי יהודי, ומסתבר שזה די מוצא חן בעיני החבר'ה. מקווה שמשרד החוץ ישתפו ואז אגיע לסביבות 100 אלף צפיות.

*-

כתיבת תגובה