פוליטיקאי איראני בהצהרה מרתיחה: "המטוס האוקראיני הופל בצדק"

סגן ראש ממשלת אוקראינה אמר אתמול (ב ') כי ארצו מצפה ל"הסבר מיידי מאיראן " על הצהרה שנויה במחלוקת שנשא מחוקק איראני בדבר הפלתו של מטוס אוקראיני בינואר.

ביום ראשון אמר איש הדת והמחוקק , חסן נורוזי, כי הצבא האיראני צדק בהפילו את מטוס הנוסעים האוקראיני בינואר מכיוון שהמטוס  לא היה כבר "בשליטת מגדל הפיקוח ונראה שהוא נשלט על ידי אמריקה".

הוא גם טען כי אותו מטוס הגיע לישראל שבוע לפני האירוע ונראה כי הוא טופל.

"אנו מצפים להסבר מיידי מאיראן על הצהרה זו. זה מראה על חוסר כבוד מלא לחיי אדם. עשרות משפחות מאיראן, אוקראינה, קנדה, שוודיה, בריטניה ואפגניסטן איבדו את יקיריהן בהתקפה נגד המטוס האזרחי חסר ההגנה. , "כתב ואדים פריסטיקו בציוץ.

מטוס הנוסעים הופל מעל טהראן ב- 3 בינואר על ידי שני טילים שנורו על ידי יחידת ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראנים והרגו את כל 176 הנוסעים ואנשי הצוות. משמרות המהפכה נטלו  "אחריות מלאה" לאירוע לאחר שלושה ימים, אך ייחסו את הירי ל-"טעות אנוש ".

נורוזי גם טען כי איש לא נעצר בגין האירוע, אך ביום שני ראש מערכת המשפט הצבאי  של איראן, הפריך את ההצהרה ואמר כי אדם אחד שכנראה ירה את הטילים מוחזק במעצר וכמה אחרים נחקרו.

הוא לא העיר כל הערות לגבי דבריו השנויים יותר במחלוקת של נורוזי על הסיבה לירי טילים לעבר המטוס.

איראן גם סירבה למסור את הקופסאות השחורות של המטוס המופל למדינות אחרות לצורך פענוח למרות שלא הייתה לה את הטכנולוגיה של קריאת הנתונים באיראן.

Ukraine plane crash

 

כתיבת תגובה