"נשיונל אינטרסט": ישראל פועלת למניעת יכולות כימיות חדשות מצבא סוריה

האם ישראל מבקשת למנוע מכלי נשק מתקדמים, וכלי השמדה המוניים מלהגיע לחיזבאללה הלבנוני ?
בכתבה חדשה של המגזין "נשיונל אינטרסט",  מצוטט גורם ישראלי שאמר כי המשטר הסורי בונה מחדש את יכולותיו בתחום הנשק הכימי, וכי זו הסיבה לתקיפות ישראל האחרונות בסוריה.

اتهام أمريكي لروسيا بمساعدة النظام السوري في إخفاء استخدام الأسلحة ...

ב -31 במרץ, מטוסים ישראלים  תקפו כשמונה פעמים בטילים במרכז סוריה, ממרחב שטח לבנון,

סוכנות הידיעות הסורית מסרה כי ההגנות האוויריות הסוריות הדפו את כל התקיפות בטרם גרמו נזק מהותי למתקנים הצבאיים.

המצפה הסורי לזכויות אדם אמר כי היעד הוא בסיס חיל האוויר –  אלשאעיראת והוסיף כי "גורמים אמינים הודיעו לו כי מטוס מטען טס בין שני שדות התעופה של אלשאעיראת ו- T4, לפני התקיפות של ישראל.

קבוצת ניתוח מודיעין של "אורורה אינטל" פרסמה מאוחר יותר תמונות לוויין באתר הטוויטר שלה, המציגה את הנזק שישראל גרמה לאתרים בשדה התעופה. לדבריה, "נראה שיש 3 מחסנים שנהרסו."

למחרת ציטט האתר "בריקנינג דיפנס" גורמים ישראלים בכירים שאמרו כי התקיפות ב- 31 במרץ, כמו גם התקיפה ב -5 במרץ, קשורים למאמציה של סוריה לשקם את יכולות הנשק הכימי שלה, ואמרו כי "ישראל תמשיך בהתקפותיה תוך איסוף מודיעין ".

הגורמים הישראלים אומרים, שמעשיה של סוריה, אינם מתיישבים עם הצטרפותה של סוריה לאמנת הנשק הכימי.

מאז פרוץ מלחמת האזרחים הסורית בשנת 2011 ביצעו הכוחות הישראליים מאות תקיפות אוויריות בסוריה, שכוונו גם לסוללות טילים וארטילריה, מפעלי נשק ומפקדות פיקוד ושליטה, שבהן השתמשו סוריה, איראן וחיזבאללה הלבנונית.

ישראל מבקשת למנוע מכלי נשק מתקדמים, וכלי השמדה המוניים, להגיע לחיזבאללה הלבנוני. היא גם מתנגדת לנוכחות איראנית בגבול עם ישראל.

בסיסי האוויר הסוריים הם יעדים תכופים לתקיפות ישראליות מכיוון שהם מהווים נקודות מעבר לכלי נשק מאיראן .

על פי הדיווח, התקיפות הישראליות ב -5 במרץ היו על ארבעה אתרים: בסיסי אלשאעיראת ודבעה בנפת חומס ושני יעדים ברמת הגולן.

התקיפות הביאו למותו של חייל סורי  ולפציעתם של שלושה אחרים, כך לפי הדיווח.

تقرير لناشيونال إنترست عن الغارات الإسرائيلية ضد سوريا واتهامها لدمشق بإعادة بناء قدراتها الكيماوية

בכתבה בנשיונל אינטרסט נאמר עוד כי ההאשמות שהוטחו נגד סוריה שמבקשת לבנות מחדש בחשאי את יכולותיה הכימיות הן הגיוניות.

למרות ש -1,300 טונות של נשק כימי סורי נהרסו בשנים 2013-2014, המומחים האמינו עד זה מכבר שדמשק עדיין שומרת לעצמה יכולת לייצר כמויות קטנות של גז עצבים בהיקף קטן. כמו כן הכוחות הסוריים מעולם לא הפסיקו להשתמש בפצצות כלור.

למרות הכחשות המשטר הסורי, הוא מואשם בתוקף בשימוש בנשק מסוג זה כנגד האופוזיציה במהלך מלחמת האזרחים, ובשל כך הוא עבר תקיפת תגמול מצד אמריקה ובעלות בריתה. עם זאת, בדו"ח מעריכים כי ההאשמות האנונימיות של גורמים רשמיים בישראל אינן מהוות עדות לכך שהמתקנים שהותקפו היו כימיים .

זה תואם את חזונו של המומחה הצבאי טום קופר שאמר ל-"נשיונל אינטרסט" : "שמעתי שמועות כאלה. הישראלים לא הפציצו אף אחד מאתרי הנשק הכימי של אסד. הם מפציצים את בסיסי משמרות המהפכה האיראניים שהם מוצאים והם לא רבים."

אכן, ההפצצה הישראלית הייתה אולי מסר ממוקד יותר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגלל אספקת נשק לסוריה, אך נראה שרוסיה לא מאפשרת שימוש בטילי הגנה אווירית S-300 מתקדמים יותר, נגד כלי טיס ישראליים שמפציצים באופן שגרתי יעדים בסוריה.

עם זאת, ישראל מאוכזבת ממוסקבה, בגלל שלא לחצה על סוריה לעמוד באיסור הנשק הכימי.

מחבר הכתבה מעריך כי המתחים הקיימים כיום בין ישראל לסוריה יימשכו ללא הגבלת זמן, והצדיק זאת בכך שאמר כי השחקנים באזור מגלים שעדיף להם להישאר במלחמה קבועה בהיקף קטן, במקום לקחת סיכונים פוליטיים, למשל לנהל משא ומתן עם המורדים הסורים, או עם ישראל, מהלך שיכול להפוך לסיכון למשטר הסורי. – כך על פי הכתבה.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר כי : ישראל לא תקפה בעבר גם כשהיו הזדמנויות ולא תתקוף גם היום מתקנים כימיים סוריים אלא אם יש להם קשר איראני ומעורבות חיזבאללה.

ناشيونال انترست': مرحلة الأحادية القطبية الأميركية انتهت – حركة ...

קרדיט : עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה