ארה"ב התקינה מערכת נשק חדישה להגנה על כוחותיה המוצבים בבסיסים בעיראק

צבא ארה"ב בוחן מערכת הגנה אווירית חדשה בבסיס עיראקי במערב המדינה, כך דווחה היום (חמישי) הטלוויזיה הלבנונית בלבנון.

דיווח אל-מיאדין הצביע על כך שפיקוד המרכז של צבא ארה"ב החל לבחון את מערכת ההגנה "סי ראם" –  “Sea Ram” בבסיס חיל האוויר העיראקי  "עין אל-אסד" שעות ספורות לאחר פריסת מערכת הפטריוט האמריקאית בבסיס.

File:JMSDF DDH-183 SeaRam.JPG - Wikipedia

כתב רשת אל-מיאדין דיווח כי הבחין במסוקי צ'יינוק אמריקאים שטסו במרחב האווירי של בגדד כדי להעביר את מערכות ההגנה החדשות.

יתרה מזאת, הוא ציטט מקורות עיראקיים שאמרו כי הכוחות האמריקאים בבסיס האוויר עין אל-אסד כבר ערכו ניסויים על מערכת ה-"סי ראם".

מערכת ה- "סי ראם" הינה מערכת ימית במקורה שעברה הסבה כך שתוכל לתפקד גם על היבשה ולהגנה על הבסיסים באזורי קרבות.

הבאת מערכת הנשק החדשה  בא רק שעות לאחר שכוחות אלו פרשו את מערכת  הפטריוט להגנה אווירית עבור הכוחות האמריקאים המוצבים בבסיס חיל האוויר  'עין אל-אסד', פעולה שנעשתה ללא אישור הרשויות הרשמיות בעיראק.

 

מערכות ה-"סי ראם" נועדו להחליף את מערכות ה-"וולקן פאלאנקס" הוותיקות שנועדו  להגן על כוחות היבשה מירי של פגזי מרגמה ורקטות על בסיסיהם .

מערכות ה-"וולקן פאלאנקס" נקנו בעבר גם על ידי ישראל אך עקב "תככים" בצמרת משרד הביטחון הישראלי המערכות מעלות חלודה במחסני צה"ל .

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי יש בידיו מידע המצביע על כך שאיראן או כוחות הפרוקסי שלה מתכננים לבצע פיגועים נגד הכוחות האמריקניים בעיראק.

"אם זה יקרה, איראן תשלם מחיר כבד מאוד", צייץ טראמפ.

המתיחות בין וושינגטון לטהראן גברו לאחרונה, בעקבות הודעת משרד ההגנה של ארצות הברית (פנטגון) על תקיפה אווירית בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד, בתחילת השנה, שהביאה לחיסול מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, האלוף קאסם סולימאני, וסגן ראש כוחות אלחשד אלשעבי בעיראק – אבו מהדי אלמוהנדס.

בתגובה לתקיפה זו, איראן הפגיזה בסיס צבאי עיראקי שאיכלס כוחות זרים ואמריקנים בעיראק.

מערכת סי-ראם האמריקאית -המותקנת כיום על אניות הצי האמריקאיות:

Pin on Military Art

 

כתיבת תגובה