דגימות חשודות של נגיפים נמצאו במזוודות של מדענים סיניים שהגיעו לארה"ב

דגימות חשודות כנגיף SARS ונגיף שפעת נמצאו במזוודות של מדענים סיניים שהגיעו לארה"ב – כך נכתב בדו"ח של ה-FBI.
בסוף נובמבר 2018, קצת מעל משנה לפני שאותר מקרה הנגיף הראשון בוו-האן,סוכני המכס והגנה על הגבול בארה"ב בשדה התעופה דטרויט עצרו ביולוג סיני עם שלושה בקבוקונים במזוודה שלו עליהם כתוב "נוגדנים".
הביולוג אמר לסוכנים כי עמית בסין ביקש ממנו למסור את הבקבוקונים לחוקר במכון אמריקאי. אולם לאחר בחינת הבקבוקונים הגיעו סוכני המכס למסקנה מדאיגה.
בדיקת הכתוב על הבקבוקונים והקיבולת המוצהרת הובילה את הבודקים להאמין שהחומרים בבקבוקונים עלולים להיות Middle East Respiratory Syndrome- MERS וסארס – Severe Acute Respiratory Syndrome.
הדו"ח, שנכתב על ידי היחידה למודיעין כימי וביולוגי של אגף הנשק להשמדה המונית של ה- FBI, אינו מציין את שמו של המדען הסיני שנשא עימו את הדגימות החשודות כ SARS ו- MERS, או של הנמען המיועד בארה"ב, אך ה- FBI הגיע למסקנה כי האירוע ושני מקרים נוספים שהובאו בדו"ח היו חלק מתבנית מדאיגה.


הדו"ח, שיצא יותר מחודשיים לפני שנודע לארגון הבריאות העולמי על מקבץ של מקרי דלקת ריאות בווהאן שהתבררו כ- COVID-19, נראה כחלק מהחשש הגדול יותר של ה- FBI בנוגע למעורבות סין במחקר מדעי בארה"ב. בעוד שהדו"ח מתייחס באופן נרחב לחוקרים זרים, בכל שלושת המקרים שהובאו מעורבים אזרחים סיניים.

Suspected SARS virus and flu germs found in luggage: FBI report ...

כתיבת תגובה