מבזקי חדשות ליום 31-3-2020 . מתעדכן

*- השר הרוסי אלכסיי פושקוב מתאם פעולות הממשלה בעינייני חוץ ותקשורת מצייץ בטוויטר – אני מאמין כי המהלכים האחרונים של ארה"ב כנגד איראן בעיראק ייכשלו.

בהתייחס לתוכניות המבצעיות החדשות של ארה"ב להתעמת עם כוחות ההתנגדות בעיראק, נראה כי ארה"ב אינה יכולה להגמל מהרגלים רעים שלה מלהתערב בעניינים פנימיים של מדינות אחרות בעוד המדינות מנסות להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה שהתפשט בכל העולם.

צעדים אלה לא ישאו פרי, נראה כי ארצות הברית לא למדה וכנראה שהיא תעבור שוב תבוסה נוספת במדינה זרה.

*- ארגון נוג'אבה בעיראק מזהיר מתגובה קשה- 'מכריעה' על כל התקפה מארה"ב .

Iraq’s Nujaba Warns of ‘Decisive’ Response to Any US Attack

*- מקור ערבי: ישנן אינדיקציות כי ארה"ב מתכננת להעביר את שירותי השגרירויות שלה לבסיס האווירי עין אל-אסד בעירק.

*- היום טראמפ אמר בראיון לחדשות פוקס ניוז כי כל המדינות לא מדווחות/אומדות נכון את מספר הנגועים בנגיף לא רק סין.

טראמפ הוסיף כי דיווחים רבים בוושינגטון פוסט אודות החולים בנגיף,הם חדשות "מזויפות". "הם עושים את זה ואנחנו עושים את זה. כל מדינה עושה את זה."

*-  מגפת קורונה – העיתון האיטלקי Corriere della Sera: המספר האמיתי של מקרי המוות כתוצאה מוירוס הקורונה הוא "לפחות" פי ארבעה מהנתונים שהוכרזו על ידי ממשלות באירופה.

*- חב״ד מצילים את העולם ברוחניות , וכרגע מתברר שגם בגשמיות,
שליח חב״ד האגדי באופסטייט ניו יורק ד״ר ולדימיד זלנקו שהצליח עד כה להחלים 699 מטופלים וכולם קמו על רגליהם לאחר 5 ימים, 0 תמותה ו-0 צורך במכונת הנשמה, ה-FDA הכניס לאישור ממש לפני שעות ספורות את המיקס שמשתמש בו הד״ר השליח .

*- מטוסי חיל האוויר הישראלי שברו את מחסום הקול מעל אזור החוף בדרום לבנון.

*- מלך תאילנד rama x בודד את עצמו במלון יוקרה בגרמניה יחד עם 20 נשותיו, גולשים שביקרו אותו בטוויטר יכולים לקבל עד 15 שנים בכלא.

*- מסוק של צה"ל ביצע נחיתת חירום במנחת פיק בדרום הגולן בעקבות תקלה טכנית.

*- איראן מייבאת מדי יום כ-40 טון מוצרים רפואיים מסין.

*- במבצע מודיעיני שנמשך חודשים חוסלה מנהיגת הארגון (המונה כ-25 אלף לוחמות) נאזיפה בילן – המכונה "חאקר גאי" או "חאחר האלל" – באזור קנדיל, כך אמרו גורמים טורכים -המבצע הרגיש ביותר שאי פעם תוכנן כנגד אישה הפעילה בקבוצת הטרור.

הנשים הלוחמות בשורות הפשמרגה (כוחות הביטחון הכורדים) וה-PKK (ארגון המורדים הטורקי) קיבלו לא מעט כותרות בעיתוני העולם. בכמה מהכתבות נטען כי אנשי דאעש חוששים מאותן לוחמות, וחלקם מאמינים כי מוות בידי אישה ימנע מהם להגיע לגן עדן.

*- המליציות בעירק, מבצעים את טקס קבורתם, של 13 מתים קורבנות הקורונה, באתר בית העלמין החדש, בעמק השלום בנג'ף.

*- דובר ארגון חיזבאללה עיראק : כפי הנראה הממשל המטופש של טראמפ החליטו לתקוף מטרות ספציפיות בבגדד … הדובר פרסם את התמונה הזאת בטלגרם שלו.

*- עלי שמח'אני -מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן. בעבר היה מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האסלאמית ומפקד חיל הים האיראני בדרגת אדמירל. כיהן כשר ההגנה של איראן.לאחרונה על ציר טהראן/עיראק נפגש עם מוחמד אל -קווטראני מתאם פעולות חיזבאללה בעיראק,בנוסף לקייס אל-חזאלי, מנהיג המיליציה השיעית בעיראק א-סייב אל-חאק.

*- מוסקבה בסגר
עיריית מוסקבה הטילה סגר על העיר, ודורשת מ-12 מיליון תושבי הבירה הרוסית שלא לצאת מהבית לצרכים בלתי-חיוניים. ראש העיר הוא זה שהכריז על הסגר, החל מהיום ולמשך תקופה לא ידועה, ונימק זאת בחוסר הציות של האוכלוסייה בעיר לבקשות להישאר בבית כדי למנוע את התפשטות המחלה. התושבים מתבקשים כעת לצאת רק לקניות הכרחיות, לסיבוב עם הכלב או לצרכים חיוניים בלבד.

*- בראש צוות הקורונה של מכון ווהאן לווירולוגיה עומדת הווירולוגית ד״ר שי זהנגלי (Shi Zhengli) – חוקרת מוערכת וידועה, המכונה בסין ״אשת העטלפים״, זאת בשל משלחות הציד הרבות שערכה ברחבי סין אחרי עטלפים לצורך מחקר של וירוס הקורונה.
כשד״ר שי זהנגלי נשאלה על ידי נציגי התקשורת על הקשר מוערר החשד שבין התפרצות מגפת הקורונה בווהאן לבין המחקר הביולוגי שמתבצע במכון הוירולוגי הממוקם באותה עיר ממש, היא ענתה: ״וירוס הקורונה החדש הוא עונש טבעי למין האנושי שאימץ לעצמו הרגלים ואורח חיים לא תרבותיים. אני, ד״ר שי זהנגלי, נשבעת בחיי שאין לזה שום קשר למעבדות שלנו בווהאן״.

 

כתיבת תגובה