משמרות המהפכה האיראנים: יכולים לעזור לארה"ב במלחמה נגד הקורונה

המפקד הראשי של משמרות המהפכה האיסלאמית של איראן (IRGC) אומר כי לרפובליקה האסלאמית יש מספיק יכולות בתחום הבריאות כדי לעזור לאמריקאים להילחם בהתפרצות נגיף הקורונה החדש, COVID-19, אך אינו זקוק לסיוע כלשהו מצד הממשל האמריקני.

האלוף חוסין סלאמי השמיע אתמול אתמול (ד ') את דבריו בשולי תרגילי ההגנה בתחום הלוחמה הביולוגית של איראן, כשהוא הגיב לטענות של גורמים אמריקאים שונים, בהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומזכיר המדינה שלו, מייק פומפאו, כי וושינגטון מוכנה לעזור לטהראן להתמודד עם מגיפת הנגיף.
"כאשר אמריקאים אומרים שהם רוצים לעזור לאומה האיראנית בתנאים אלה, אין זה אלא דמגוגיה", אמר מפקד משמרות המהפכה.

האלוף סלמי הוסיף, "הם עצמם מוכים מהתפרצות הנגיף הזה ותשתית הבריאות שלהם אינה יכולה להגן על העם האמריקני מפני תופעה זו. אם האומה האמריקאית זקוקה לעזרה, אנו יכולים להעניק להם סיוע, אך איננו זקוקים לעזרתם. "

הנשיא טראמפ ופומפאו, הושיטו ,בכמה הזדמנויות, יד מסייעת כלפי איראן, אך בו זמנית הדיפלומט האמריקני הבכיר האשים את מערכת הרפואה האיראנית שלא מסוגלת להתמודד נגד הנגיף החדש.

פומפאו אמר לתוכנית הרדיו "שון האניטי שואו" ב- 18 במרץ כי ארה"ב "פועלת במרץ בכדי ליצור תנאים טובים יותר" לאיראנים, ולדאוג  ככל שנוכל לספק סיוע הומניטרי  שיהיה זמין עבורם . "

תמונה

איראן הוקיעה את האשמות האמריקאים וטענה כי הן צבועות, ואם ארה"ב באמת תבקש לסייע לה, עליה להסיר את הסנקציות שלה נגד הרפובליקה האסלאמית.
כוחות היבשה של הצבא האיראני הקימו בית חולים לשעת חירום בתוך 48 שעות כדי להילחם בהתפרצות הנגיף הקורונה. בבית החולים המאולתר שלוש יחידות, 2,000 מיטות, וכמה מחלקות בידוד.

"היחס של האמריקנים לאומה האיראנית מאופיין בעוינות. הם מעולם לא היו מודעים היטב לעם [האיראני], "ציין גנרל סלמי.

כמקרה אחר, הוא ציין כי נשיא ארה"ב מכנה את העם האיראני "טרוריסטים" במהלך כהונתו והטיל על האנשים סנקציות "כך שאנשים מתמודדים עם בעיות הנוגעות לפרנסתם."

"בחסדו של אלוהים, לעומת זאת, הם (ארה"ב) לא הצליחו בכך", ציין המפקד.

תמונה

הגנרל סלמי הזכיר כיצד משמרות המהפכה נכנסו לעימות עם ההתפרצות מתחילת הופעתה, וציין את הקמתם של עשרה בתי חולים שדה ניידים  במקומות המדווחים על מספר רב של הידבקויות בנגיף ברחבי מחוזות המדינה.

משמרות המהפכה, הוסיף, מסוגלים ליצור עוד יותר בתי חולים כאלה במידת הצורך.

כל אחד מהמתקנים הניידים שמנוהלים על ידי כוחות היבשה והצי מצויד בכל הציוד של בית חולים שלם, וניתן להעבירו בקלות למקומות חמים שונים בהן התפרץ הווירוס, סיכם המפקד.

עם התפרצות המגפה בעיר קום ,  הביעו משמרות המהפכה , כוח העלית של ​​איראן, את נכונותם לסייע במאבק ולמנוע התפשטות נוספת.

לאחרונה החלו משמרות המהפכה לערוך תרגילי הגנה נגד לוחמה ביולוגית  כמו גם פעולות חיטוי בפריסה ארצית, בעקבות אזהרות לפיהן מגיפת הווירוסים החדשה עשויה להיות תוצאה של מתקפה ביולוגית נגד מדינות מסוימות.

 

כתיבת תגובה