איראן מתחננת בשם פשוטי העם לארה"ב לסייע לה לבלום את מגפת הקורונה

נראה כי המגפה מכה בכל פה באיראן וכי המצב כל כך קשה שהמנהיג העליון כבר מאשר לנשיא רוחאני לעבור לתחינות ולבקש מארה"ב לסייע למדינה לפני שהיא מתפרקת מעוצמת פגיעת הווירוס.

צריך לקרוא היטב בין השורות בדבריו של נשיא איראן כדי להבין את עומק המשבר העובר על המדינה ואת הידיעה שכבר התבססה בקרב ההנהגה העליונה במדינה שאם העזרה לא תגיע במהרה נראה איך הנבואות השחורות בדבר מיליוני מתים מהמגפה הולך ומתגשם.

Image result for iran vs corona

נשיא איראן, חסן רוחאני, קרא לציבור האמריקני להשפיע על מדיניות ממשלתם וללחוץ על הסרת הסנקציות נגד הרפובליקה האסלאמית בזמן התפרצות ווירוס הקורונה.

"בשם הצדק והאנושות אני פונה אל מצפונך ונפשך האלוהית, וקורא לך לגרום לממשל ולקונגרס שלך לראות שדרך הסנקציות והלחץ מעולם לא הצליחה ולעולם לא תהיה כזו בעתיד," רוחאני אמר במכתב פתוח לתושבי אמריקה, שפורסם באתר הרשמי שלו.
"קורבנות הנגיף והסנקציות הם איראנים רגילים מכל תחומי החיים ולא האליטה הפוליטית," המשיך.

במילותיו של רוחאני, "במצב של 'מגפה', טהראן, פריז, לונדון וושינגטון אינן רחוקות זו מזו."

"כל שחקן עוין שיבקש לערער את מערכת הבריאות של איראן ולהגביל את המשאבים הכספיים הנדרשים כדי להתמודד עם המשבר, יערער את המאבק נגד 'המגיפה' בכל העולם", הוסיף.

בתורו, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי מדיניות הלחץ המקסימלי פוגעת במאמציה של המדינה להכיל את התפרצות מגפת נגיף הקורנה ולמעשה הורג את אזרחי המדינה.

"הממשל האמריקני גאה בשמחה בהריגתם של אזרחים איראנים בנוורוז – השנה החדשה שלנו," אמר הדיפלומט הבכיר באיראן בטוויטר. "הבית הלבן לוקח את 'הלחץ המקסימלי' שלו לרמה חדשה של חוסר אנושיות עם הבוז הגמור לחיי אדם."

"איראן לארה"ב: למרות המדיניות השחצנית שלכם  איראן לא תישבר ", הוסיף.

על פי האתר של זריף, הדיפלומט הבכיר באיראן ניהל שיחת טלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס, בו אישר מזכ"ל האו"ם את הצורך בהסרת הסנקציות של ארה"ב נגד איראן.

"בשיחה, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס הביע הזדהות ואהדה עם האומה האיראנית והדגיש את הצורך בהסרת הסנקציות האמריקניות נגד האומה האיראנית למאבק נגד וירוס הקורנה" נכתב בהודעת משרד החוץ.

שר החוץ זריף, מצדו, העריך את העמדות שאומצו ואת הסיוע שהעניקו המוסדות המזוהים עם האו"ם, והדגיש את הצורך לבטל את הסנקציות הלא אנושיות, האכזריות, הבלתי חוקיות והחד צדדיות שהטילה ארה"ב נגד תושבי איראן.

ב- 12 במרץ אמר זריף לגוטרס כי על האו"ם להפסיק את כל הסנקציות על טהראן מכיוון שהם פוגעים במאבק נגד נגיף הקורונה החדש. בתגובה קרא גוטרס לכל המדינות לסייע לאיראן במאבק נגד נגיף הקורונה.

Image result for iran vs corona

בשבוע האחרון הודיעה ארצות הברית על מספר סבבים חדשים של סנקציות הקשורות לאירן, תוך שהיא מפרטת חמישה פיסיקאים גרעיניים איראניים וכמה חברות מהונג קונג, איחוד האמירויות, סין ודרום אפריקה בגין שיתוף פעולה עם איראן בתחום הנפט.

הרשויות האיראניות אמרו שוב ושוב שההגבלות של ארה"ב נגד טהרן מסבכות את המאבק של המדינה במגפה. ב -16 במרץ טען דובר משרד החוץ הסיני, ג'נג שואנג, כי הסנקציות החד-צדדיות של ארה"ב נגד איראן בזמן התפשטות נגיף הקורנה רק יחמירו את המצב.

בתוך כך, משרד החוץ הרוסי אמר כי ארה"ב נוקטת במכוון בפעולות המסכלות את מאבק איראן נגד הווירוס.

ההתפרצות המתמשכת בווירוס  נרשמה במרכז סין בסוף דצמבר 2019. ב- 11 במרץ, ארגון הבריאות העולמי הכריז שהוא מגפה. מקרי זיהום ב- COVID-19 נרשמו ביותר מ- 150 מדינות. על פי הנתונים האחרונים, למעלה מ- 260,000 אנשים נדבקו בנגיף; כ -11,000 מהם מתו. איראן הייתה בין המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר, עם לפחות 19,644 מקרים שאושרו ו -1,433 מקרי מוות.

האופוזיציה באיראן טוענת כי מספר המתים האמתי מגיע לכ-9000 איש.

 

כתיבת תגובה