משבר הקורונה בישראל לאן? דעה

משבר הקורונה החל לתפוס תאוצה בארץ החל מ 3/3/20 כשעד אז הכל היה בשליטה יחסית עם 7 חולים כשחלקם הגיע מספינת התענוגות, יום לאחר מכן החל הנגיף לצבור תאוצה כשמרבית החולים והנשים הגיעו מארצות אירופה איטליה ספרד צרפת ואוסטריה כי התעכבנו מעט בבלימת כניסת התיירים והישראלים ששבו משם למרות שרוב המדינות הללו היו נגועות.
הממשלה ומשרד הבריאות שמתנהלות עד כה די סביר ,ואפילו למעלה מזה, החלו (מעט באיחור קל אך משמעותי) להטיל מגבלות קשות על ההתנהלות היומיומית שלנו וזה ילך ויתעצם בהמשך, בטווח הקרוב יינקטו צעדים נוספים שיקשו על חיינו בנוסף למה שננקט עד כה. כרגע מושבתים כמעט כל אולמות השמחה, בתי קולנוע, מועדונים, ברכות שחיה, מכוני כושר ותאטרונים, הגבלה על תנועת התחבורה הציבורית ועסקים רבים שנסגרו עקב חוסר מבקרים. משחקי הספורט שהוקפאו בשבוע שעבר כנראה שיסיימו את העונה בלי לחדש את התחרויות.
לגבי ההשבתה והמגבלות על האזרחים, רבים מהמובטלים מאונס יתקשו לתפקד כשרובם יישארו או מובטלים או ללא הכנסה כמעט (פרט למוסדות וגופים גדולים)

רשתות המזון ימשיכו לעבוד כרגיל מתוקף תקנות לשעת חירום ואין צפי כלשהו למחסור במוצרים כי יש מלאי די גדול מה עוד שהרשתות היו מוכנות עם מלאי לפסח ולכן ההתנפלות על רשתות המזון מיותרת ומסוכנת עקב סכנת ההידבקות במקומות צפופים.

נכון להיום יש בוודאות כ250 חולים ו18 מהם, 7-8% ,הם מקרב הצוותים הרפואיים ובכל יום יש צפי לעליה בנדבקים בשיעור של 22- עד 26% כך שלדעתי עד מחר נעמוד על כ-310-320 חולים .
ובתחילת השבוע הבא נהיה עם מספר בן 4 ספרות. הבורסות והמטבע הישראלי צפויים לרדת בחדות(ניסוח עדין) בנוסף לירידות שהיו עד כה וזה ישפיע מאוד על יתרת כספי האזרחים המושקעים ישירות בבורסה ובעקיפין בקרנות הפנסיה.

מה מצפה בהמשך?
תרופה או חיסון לנגיף אין כרגע בנמצא אך ניתן לפנטז שאולי יימצא בקרוב(פנטזיות לעתים מתרגשות אך רק באגדות).
הכאוס צפוי להמשך ואפילו להתעצם.
הקשיים הכלכליים יחלו להשפיע עלינו בקרוב.

לעת ערב ואולי מחר כשיתברר המצב הלא פשוט כתוצאה ממשבר הקורונה שייתן את אותותיו בעיקר בממדי המגיפה (שאמורה לעלות בפראות בעיקר כתוצאה מחשיפת האזרחים בתורים לרשתות המזון) וגם כתוצאה מהוספת ערכות בדיקה נוספות שמטבע הדברים יגלו חולים במספרים גדולים יותר ובשוק ההון שמתרסק ומרסק את חסכונות האזרחים ומונע גם את האפשרות לצאת לעבודה גם למי שיכול עקב מגבלת הפתרון לילדים שמושבתים ממסגרת הלימודים והגנים, הפתרון לכך יגרור צעדים דרקוניים נוספים מצד הממשלה ומערכת הבריאות וזה יכול להגיע באמצעות סגירת סניפי בנקים, השבתת רכבות וצמצום דרסטי של תחבורה ציבורית בנוסף הצפי( שלי לפחות) שלא ירחק היום ונראה לובשי מדי זית ברחובות הערים ואולי בידוד של רובעים מסוימים.                                                             לגבי הכלכלה:  המצב העכשווי והמתהווה ישפיע קשות על הכלכלה ויגביר את הגרעון התקציבי בצורה פראית ויכול בהחלט לגרום לפריצת אינפלציה ועליה זוחלת ולא מוצדקת במוצרי צריכה רבים וכל זה קורה כשאין שלטון יציב במדינה.

Image result for israel corona

קרדיט : אלי מקבוצת נציב

*הכותב אינו איש מערכת הפוליטית או הרפואית וכותב זאת כאדם פרטי המנסה לקרוא ולנתח את המצב לפי מיטב הערכתו וכך יש לראות את מה שנכתב וכל דמיון ממה שנכתב למצוי או לצפוי מקרי בהחלט.

כתיבת תגובה