ארה"ב מגנה השתתפות איראנים בקרבות בצפון סוריה ותומכת בטורקיה בעניין

ארה"ב מאשימה את איראן, בהשתתפות כוחות איראניים בקרבות במחוז אידליב שבצפון סוריה, ומביעה פליאה על טורקיה ששותקת בעניין זה.

ביום שלישי ביקר ג'יימס ג'פרי בבריסל.

על פי לשכת העיתונות של משרד החוץ האמריקני, הנציג המיוחד האמריקני על סוריה, ביקר במטה נאט"ו בבירת בלגיה, קיים פגישה עם "נציגים בכירים מהאיחוד האירופי", ושוחח על המצב במחוז אידליב, ובצעדים אפשריים לתמיכה בטורקיה. בתום השיחות הוא העביר תדרוך טלפוני לכתבים, בו השתתף שגריר ארה"ב בטורקיה, דיוויד סטרפילד.

ג'פרי הודיע במהלך תדרוך העיתונאים שלו, כי ההתקפה של כוחות הממשלה הסורית באידליב, לא כללה רק חיילים רוסים, אלא גם איראנים.

הוא ייחס את השתתפות איראן בלחימה לעובדה, שכוחות אסד באידליב סבלו אבידות כבדות מהתקיפות הטורקיות. עם זאת, יש פרדוקס לכך, שאנקרה הרשמית לא הגישה תלונה נגד שכנתה איראן. התקשורת הטורקית הגבילה את עצמה לדבר על השתתפות כוחות מליציות בלבד, במתקפות כוחות אסד באידליב.

בעניין זה, החוקר הראשי במכון ללימודי המזרח של האקדמיה הרוסית למדעים, ולדימיר שגין, אמר כי דבריו של ג'פרי עשויים להיות הקדמה, לסנקציות חדשות של ארה"ב נגד איראן, וכי "יתכן שהדיון יתקיים ככל הנראה, על כמה פרטים טכניים, תוך הוספת אנשים וחברות חדשים, לרשימת הסנקציות האמריקניות. ולא יהיו שינויים מהותיים. הסנקציות האמריקאיות כבר קיימות. שימו לב כי כל לחץ מוגבר על טהראן, ניתן להרגיש שם בכאב רב. "

שגין ציין כי הסנקציות מנעו ייצוא נפט וגז איראניים. לאחר ירידת מחירי הנפט, המצב הסתבך עוד יותר. "בהתחשב בעובדה, שהרשויות נהגו למכור נפט בדרכים אפורות ושחורות, במחירים נמוכים, הסיכויים הכלכליים של איראן כעת רעים עוד יותר.

תמונה

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה