רופאים מומחים מאיראן: שלטון האייטולות מרמה בגדול בנוגע למגפת הקורונה

משמרות המהפכה מאיימים על רופאים ובכירים ממערכת הבריאות באיראן לשמור בסוד את מספרי הנגועים והמתים מווירוס הקורונה .

משמרות המהפכה של איראן איימו על בכירים ורופאים מומחים איראניים בפעולות תגמול קשה אם מישהו מהם יגלה או ישתף פעולה עם זרים ויעביר מידע על התפשטות נגיף הקורונה באיראן.

קבוצה של רופאים מומחים נפגשה עם סגן שר הבריאות איראג ה'ארירשי בשבת, 22 בפברואר, במהלכה הם דיווחו על הממצאים האחרונים המדאיגים בנושא התפשטות נגיף הקורונה בטהראן ובערים אחרות באיראן. כעבור זמן קצר לאחר הפגישה,פקדו את ביתם נציגים של חיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC) והזהירו את הרופאים כאשר באמתחתם צווים ממשרד הביטחון ומשרד הבריאות שלא יעזו להדליף מידע מדיוניהם. לרופאים נאמר שאם פרטים כלשהם ידלפו, הם ובניו ביתם, יישאו באחריות ויסבלו מהתוצאות באופן מיידי.
למרות האיומים הללו, חלקם מסרו מידע המראה את חומרת ההתפרצות של נגיף הקורונה, במיוחד בטהראן. הרופאים שנכחו בפגישה הציעו להררייצ'י להעריך את החדשות והנתונים הרשמיים ואמרו לו שהנתונים שפרסמה הממשלה אינם תואמים את מציאות המצב,וכדאי שההנהגה באיראן תשנה את החלטתה בעניין בטרם יהיה מאוחר.

אחד מאותם הרופאים הללו שנכחו- בישיבה ששמו נאסר לפרסום בגלל איומי משמרות המהפכה מדווח כך :

"הסטטיסטיקה שפרסמה הממשלה אינה קרובה למציאות המצב חמור פי כמה ומספר הנדבקים גבוה בהרבה ממה שמפרסמים ועולים מהדוחות בתקשורת. אם הדברים יתנהלו כך ואם הרפובליקה האסלאמית לא תשתף פעולה עם ארגון הבריאות העולמי, עלינו לצפות לקטסטרופה ואסון גדול מאוד תוך חודש ימים הקרובים, טהראן היא הראשונה להפגע, מאות אלפים יידבקו בנגיף הקורונה. הערכה מדעית זו אינה כוללת אפילו מקומות אחרים כמו קום. אם לא נוכל ליצור מסגרת לשיתוף פעולה עם ארגון הבריאות העולמי, מצבנו יחמיר פי כמה מסין."

הרופא ציין כי נכון לעכשיו, מספר מרפאות בטהראן תחת הסגר וניסיונות הממשלה לשמור על המציאות בסוד הוא "פשע מלחמה" במובן המשפטי של המילה.
הסירוב למסור מידע אמיתי לאיראנים ולקהילה הבינלאומית הוא לא פחות מפשע מלחמה רשמי, מכיוון שהוא מסכן את חייהם של אנשים לא רק באיראן אלא גם במדינות אחרות מהאזור והעולם כולו."

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה