חיילים טורקים נפגעו בסוריה אחרי ההודעה הרוסית-טורקית על הפסקת אש

שני חיילים טורקים נהרגו ביום חמישי, על ידי כוחות המשטר הסורי בצפון-מערב סוריה, על פי מה שהודיע משרד ההגנה הטורקי, שעות ספורות לפני שהפסקת האש שהוסכם עליה בין אנקרה למוסקבה תיכנס לתוקף.

המשרד ציין כי שלושה חיילים טורקים נפצעו גם הם באזור אידליב, ואמרו כי הכוחות הטורקיים "הגיבו מיד באש כבדה".

ההתקפה מגיעה, כשעה לאחר שנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הכריז על הסכם עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, להפסקת אש באידליב, לאחר שעות של שיחות במוסקבה.

ארדואן אמר במסיבת העיתונאים המשותפת עם פוטין, כי הוא ועמיתו הרוסי, ישאפו להפוך את הפסקת האש לקבועה, הפסקת האש תתחיל בחצות שבין חמישי לשישי .

נשיא טורקיה הזהיר, כי ארצו שומרת לעצמה את "הזכות להגיב בכל כוחה, ובכל מקום לכל מתקפה" שתפתח בה דמשק.

ארדואן ציין, כי טורקיה ורוסיה יפעלו יחד, בכדי לאפשר מתן עזרה וסיוע הומניטרי "לכל מי שזקוק לה" ולגרום לאנשים שנעקרו מבתיהם מהקרבות, לחזור לבתים שלהם.

שני הנשיאים נשאו דברים, לאחר פגישתם שנמשכה מספר שעות.

פוטין, שדיבר לפני ארדואן, הודיע כי שתי המדינות "הסכימו בחוזה, שיהווה בסיס איתן, לשים קץ לקרבות באזור ההסלמה באידליב.

בנוסף, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע, במהלך הצהרתם המשותפת, כי צבאות רוסיה וטורקיה, יערכו סיורים משותפים בכביש M4, החל מה- 15 במרץ, בידיעה שמדובר בציר אסטרטגי החוצה את אזור אידליב.

נוסח ההסכם קבע כי שתי המדינות יקימו "מסדרון ביטחוני", בעומק של שישה ק"מ משני צדי הדרך הנ"ל, שפירושו אזור חיץ ברוחב 12 ק"מ.

הוא הוסיף כי פרטי אזור זה, יקבעו על ידי אנקרה ומוסקבה תוך שבעה ימים.

הפסגה בין פוטין לארדואן נערכה, לאחר הסלמה משמעותית באידליב, בצפון מערב סוריה, לנוכח מתקפה של כוחות סורים שהחלה בדצמבר, כדי לשחרר את האזור מהפלגים הלוחמים, עליהם אנקרה שולטת ותומכת בהם.

الجيش التركي رد بكثافة على إطلاق النار

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה