איראן מבריחה לסוריה תגבורות לוחמים בלבוש אזרחי מעיראק

הקרבות הקשים והמדממים שמנהלים צבא סוריה והמיליציות האיראניות במחוז אידליב בניסיון להשתלט מחדש על האזור גובה מחיר כבד ביותר בחיי חיילים ולוחמים הנאמדים במאות .

צבא סוריה, שבתקופה טרום המרד האזרחי במדינה שהחל בשנת 2011 ,מנה יותר מ-300 אלף חיילים בשרות סדיר, והמונה כיום כמה עשרות אלפי חיילים בלבד, לאחר שרוב החיילים ממוצא סוני ערקו מהשירות,מתקשה להזרים לאזורי הקרבות תגבורות נוספות .

לאחר שהשורות בצד הסורי ובמיליציות האיראניות הלוחמות לצידו ,הדלדלו בצורה חדה ,החלו האיראנים לגייס מתנדבים נוספים מקרב צעירי עיראק בכוונה להעבירם אימונים צבאיים בסיסיים ואחר כך להעבירם לחזיתות הלחימה בסוריה ולהטילם לשדה הקרב במטרה להכריע את כוחות המורדים.

בימים האחרונים הבחינו אמצעי המודיעין של המדינות המעורבות בסכסוך הפנימי בסוריה בתנועת לוחמים משטח עיראק לשטח סוריה תוך כדי מעבר דרך מעבר הגבול באלקאים שבמחוז דיר א-זור,דרומית לעיר המחוז-אלבוכמאל, מעבר הנמצא בשליטה מלאה של איראן המאפשרת את מעבר הכוחות החמושים הזרים בהתאם לאינטרסים שלה.

תמונה

גורמים מקומיים יודעים לספר כי הלוחמים החדשים שחצו את הגבול העיראקי ,עשו זאת כשהם לבושים אזרחית . בצד הסורי חיכו להם מכוניות ומשאיות אזרחיות שלקחו אותם לבסיסי התארגנות ראשוניים באזור העיר אלבוכמאל ומשם הם התחילו בתנועה לעבר מחוז אידליב.

מעריכים כי שינוע הלוחמים החדשים בלבוש אזרחי ובמכוניות אזרחיות נעשה מחשש איראני שהם יותקפו מהאוויר כמו שבסיסי הכוחות האיראנים במזרח סוריה סופגים תקיפות רבות בשנים האחרונות.

היום גם נעה משאית עמוסת נשק ותחמושת של החיזבאללה הלבנוני על הכביש בין העיר אלבוכמאל והמדבר הסורי, הנמצא מערבית לה, והיא לא הספיקה לעשות כברת דרך ארוכה ואז אירע פיצוץ . התברר כי המשאית הפעילה במהלך נסיעתה מטען צד שהוטמן בצדי הכביש עליו היא נעה. לא ברור עדיין מה גורל המשאית והאם היו פגיעות בנפש אך ברור שכל התנועות האיראניות באזור נמצאים תחת מעקב קבוע וכל ניסיון לנסות ולהפר את הקווים האדומים של המדינות הרואות עצמן נפגעות כתוצאה מפעילות זאת , יתקל בפיצוצים עלומים.

יש להדגיש עוד כי כוחות דאעש פעילים מאוד באזור זה והם מבצעים באופן שוטף מארבים על צירי התנועה הראשיים באזור ולא פעם הם הצילחו לפגוע ברכבים של הכוחות הפועלים באזור ולגרום לאבדות בקרב הכוחות הנעים בצירים אלו.

 

כתיבת תגובה