מבזקי חדשות ליום 5-3-2020. מתעדכן

*- צבא ארה"ב מדווח היום (רביעי) כי הוא ביצע תקיפות אוויריות נרחבות כנגד כוחות הטאליבן, ימים ספורים בלבד לאחר שנחתם הסכם שלום היסטורי עם הקבוצה הטרוריסטית הטליבאן.

*- הצהרה של משרד החוץ הסורי על הגעת אתמול של גורמים אמריקניים כחלק ממשלחת האו"ם לשטח מחוז אידליב: "הכניסה הבלתי חוקית של כמה פקידי ארה"ב לשטח סוריה במחוז אידליב היא עדות לכך שהממשל האמריקני רואה את עצמו מעל לחוק הבינלאומי.
אמריקה מנסה להסתיר את פשעיהם של ארגוני טרור ולמנוע את השמדתם המלאה לאחר ההצלחות שהשיג הצבא הערבי הסורי בשדה הקרב.
הרפובליקה הערבית הסורית מגנה בתוקף את התמיכה בשפירות שמספק הממשל האמריקני והמשטר הטורקי.
עובדתם של גורמים אמריקאים שנכנסים באופן בלתי חוקי לסוריה לאחר מתן כל צורות תמיכה לקבוצות טרור, כולל העברתם לסוריה בחסות הלילה, מהווה הפרה גסה של כל החלטות האו"ם בנושא המאבק בטרור. "

*- מקור זר: יותר מ -50 הרוגים לחיזבאללה בקרבות שייח 'עקיל, מערבית לחלב.

*- יחידת "זאבים אפורים", שהיא הכוח המובחר של הצבא הטורקי, משתתפים במתקפה על סרקאיב.

*- כוחות הצבא הערבי הסורי מפנים את עמדותיהם בעיירה # שייח 'עקיל האסטרטגית בכפר המערבי של חלב, בגלל בעקבות תקיפה של הצבא הטורקי המצוידים בעשרות כלי רכב משוריינים תוך הפגזות אינטנסיביות עם מגוון כלי נשק.

*- הרשויות המוסמכות שומרות בסוד מידע  על מצבו של בריגדיר סוהיל אל-חסן ועדי ראייה אישרו כי המשטרה הצבאית הרוסית פינתה ארון קבורה מבית החולים הלאומי לעבר בסיס הרגלים בחוף. הידיעה באה על רקע דיווחים כי מפקד דיויזיה 25 – כוח אלנימר שלעבר , סוהיל אלחסן נפגע בקרב במחוז אידליב.

*- עשרות הרוגים ופצועים של הצבא הערבי הסורי ובני ברית איראן כתוצאה משליטת כוחות טורקיים בגבעות האסטרטגיות של ג'בל עקיל, אשר השתלטו על מחסן טילי קורנט ו -4 מקלעים 23 מ"מ.

*- המזכיר הכללי לשעבר של החיזבאללה הלבנונית "סובחי טופילי" האשים את איראן בהונאת חסידי הכת השיעית, בכך ששיווקו התערבות בסוריה כהגנה על כמה מקדשים וכפרים שיעים.

הוא הוסיף כי למפלגה אין קשר למלחמה בסוריה מלבד השתתפותה באופן כפוי בהתחשב בכך שהיא כפופה לחלוטין למדיניות איראן.

*- הרוסים טוענים כי המורדים בסראקב ניסו לעשות שימוש בנשק כימי. ולא פרטו מה קרה.

*- 600 נדבקים חדשים באיראן רק היום . רשמי.

*- איראן – מחמד חאג' אבו אלקאסמי, מפקד גדודי הבסיג' באיראן, מת מקורונה.

*- יחידת "זאבים אפורים", שהיא הכוח המובחר של הצבא הטורקי, משתתפים במתקפה על סרקאיב.

*- עשרות הרוגים ופצועים של הצבא הערבי הסורי ובני ברית איראן כתוצאה משליטת כוחות טורקיים בגבעות האסטרטגיות של ג'בל עקיל, אשר השתלטו על מחסן טילי קורנט ו -4 מקלעים 23 מ"מ.

*- סירת תופת של החותים בתימן מנסה לפגוע באניה ליד מפרץ עדן.

תמונה

*- מטוס איראני מפנה אזרחים ודיפלומטים סינים הנמצאים בטהרן לפי בקשת הממשלה הסינית .

תמונה

 

*- אסטרואיד באורך 4.1 ק״מ יעבור ליד כדור הארץ באפריל, נאס"א אישרה – עלולה לסיים את התרבות האנושית אם הוא יפגע.

תמונה

*- היום מת Ramezan Poor-Qasem , לשעבר ראש הביון הנגדי של משמרות המהפכה האיראנים וסגן שר התקשורת בממשלתו של אחמניג'ד , מנגיף הקורונה.

תמונה

תמונה

*- מצרים: קצין הוצא להורג בתלייה אחרי שמרד נגד המשטר .

במצרים מדווחים כי קצין הוצא להורג בתלייה אחרי שמרד נגד המשטר יחד עם חבריו ליחידה והפך לבכיר בארגון אל-קאעידה בסיני.בכאן חדשות צויין כי הקצין, הישאם עשמאווי, היה מבוקש חודשים רבים על ידי כוחות הביטחון בלוב ובמצרים והואשם ב-14 סעיפים שונים, בהם ניסיון התנקשות בשר הפנים המצרי לשעבר מחמד אבראהים.

 

כתיבת תגובה