פיקוד המבצעים האיראניים בצפון סוריה בהצהרה נוכח העימותים עם טורקיה

פיקוד המבצעים האיראניים בצפון סוריה מפרסם הצהרה חשובה על העימותים עם טורקיה.

המרכז לייעוץ צבאי של איראן בצפון סוריה, האחראי על המצב בצפון סוריה, אמר לסוכנות הידיעות  " יו-ניוז":

בתגובה על ההתנגשויות בין הצבא הסורי לצבא הטורקי בימים האחרונים, חשוב לנו ליידע את דעת הקהל על הדברים הבאים:

1- השתתפנו ותמכנו בצבא הערבי הסורי, לבקשת המדינה הסורית לפתוח את דרך M5, עם כוח סורי המנוהל על ידי גורמים מהמשמר המהפכני האיראני וחיזבאללה, ובהשתתפות פלגי ההתנגדות בתוך הכוח, ושירותים הוענקו לאזרחים ולאנשי הכפרים המשוחררים לאחר שחרורם.

2- החמושים תקפו והגנו על הצבא הטורקי, מוקדי הצבא הסורי, ולכן השתתפנו במניעת נפילת כביש M5 שוב.

3- מאז תחילת נוכחותם של כוחותינו, האתרים הטורקיים בשטחים הסוריים, באזורי כוחותינו, היו בהתאם להסכמי אסטנה או מחוצה להם, אולם גורמי הוועדות וסיעות ההתנגדות לא הכפיפו את הכוחות הטורקיים הללו להערכה להחלטת ההנהגה, והחלטה זו נותרה בתוקף עד כה.

4- לפני ארבעה ימים גורמים זרים מהטג'יקים, המפלגה הטורקסטנית, גורמים מחזית אל-נוסרה וסיעות טרור ביצעו פיגוע מסיבי נגד נקודות הריכוז של הצבא הסורי, ולכן כוחותינו תמכו בצבא כדי למנוע את נפילתם של האזורים המשוחררים.

5- למרות עמדתם ההגנתית של כוחותינו, הצבא הטורקי תקף מהאוויר, עם סיוע ארטילרי וירי טילים מדוייקים , לעבר כוחותינו, מה שהניע אותנו לשלוח מתווכים לצבא הטורקי כדי למנוע ממנו להמשיך לתקוף ולהפסיק גישה זו.

6- המתווכים שהקצנו לעמוד בקשר עם צבא טורקיה הודיעו כי הטרוריסטים בהם הם תומכים תקפו את עמדותינו, וכי כוחותינו התעמת עם הטרוריסטים, וכי אנו עם הצבא הסורי במשימה זו, אך לרוע המזל הצבא הטורקי לא התחשב בבקשה זו והמשיך בהפצצה, ומספר לוחמים שלנו נהרגו.

7- התותחנים של הצבא הסורי הגיבו למקורות האש, ולא הגבנו ישירות, ושוב הודענו לצבא הטורקי באמצעות מתווכים כי אין לנו כל כוונה להתעמת עם הצבא הטורקי וכי ההנהגה נחושה להשיג פתרון מדיני בין סוריה לטורקיה.

8- הודענו לכוחותינו מאז הבוקר שלא לתקוף את הכוחות הטורקיים בתוך אידליב כדי לשמור על חיי החיילים, וכוחותינו לא פתחו באש, אך הצבא הטורקי ממשיך עדיין בהפגזות ארטילריות לעבר נקודות בהם נמצא הצבא הסורי.

9- מרכז הייעוץ האיראני והמוג'אהדין מחזית ההתנגדות קוראים לכוחות הטורקיים לפעול באופן רציונלי לטובת העמים הסורים והטורקים, להזכיר לעם הטורקי כי בניהם נמצאים כבר חודש בטווח כוחותינו ויכולנו לנקום, אך לא עשינו זאת על פי פקודות הנהגתנו ואנחנו קוראים לו ללחוץ על ההנהגה הטורקית לשנות את החלטותיו ולמנוע שפיכות דמים מהחיילים הטורקים.

10- למרות הנסיבות הקשות הקיימות, אנו מאשרים את המשך תמיכתנו בעם, במדינה ובצבא בסוריה, ואנו פועלים איתם להביס את הטרור ולשמור על הריבונות המלאה בשטחים הסורים, ואנחנו קוראים לכולם להיות רציונליים ומודעים לסיכונים הגדולים של המשך התוקפנות נגד סוריה.

תמונה

 

One thought on “פיקוד המבצעים האיראניים בצפון סוריה בהצהרה נוכח העימותים עם טורקיה

כתיבת תגובה