מאמצים של משטר אסד למנוע מדאעש לחזור בגדול

אתר החדשות הסורי המרבה לדווח מחזית  הלחימה הפנימית במדינה מדווח היום כדלקמן:

מיליציית אסד מתחילה לשלוח את אנשי ההגנה הלאומית ממרכז דמשק כדי למלא את הפערים באזור המדבר הסורי, לאחר שאזור זה הפך לחור שחור שהבולע ( מעלים) את לוחמי המיליציות הסוריות על בסיס כמעט יומיומי.

המדבר הסורי (בשחור):

خريطة_بادية_1

למעשה משטר אסד מודה בכך שאזורים גדולים במדבר הסורי ,במזרח המדינה, המהווה כ-51 אחוז משטח המדינה , הם למעשה "מערב פרוע" אחד גדול ללא שליט דומיננטי וחזק . בכך גם מודים במשטר אסד כי דאעש עושה קאמבק מפואר ואין עוצר .  בחודשים האחרונים התרבו תקיפות הפתע של דאעש על שיירות ובסיסים של הצבא הסורי והמיליציות האיראניות במדבר הסורי ובמיוחד באזורים מרוחקים . לא פעם מגלה משטר אסד כי בסיס שלו בלב המדבר "נעלם" מן הרדאר. כלומר כוח של דאעש התנפל על הנקודה, הרג את כל אנשיה לקח שלל את כל הציוד שהיה בו וחזר ונבלע בתוך המדבר הגדול בלי יכולת לאתרם . שליחת כוחות מיליציה סורית למדבר הסורי להילחם בדאעש הוא פתרון של רגע ולא יהיה מוצלח בגלל פער ביכולות הצבאיות האישיות של הלוחמים המעורבים במלחמה בקטע זה של סוריה.

למעשה מאז שדאעש איבד את המאחז הקרקעי האחרון שלו בעיר בארוז שממזרח לפרת , עברו הכוחות להתבסס באזורים נידחים במדבר ומשם לצאת למתקפות "פגע וברח" נגד צבא סוריה, המיליציות האיראניות ואף נגד שכירי החרב הרוסים . אמנם רוסיה העבירה לבסיסים בקרבת המדבר הסורי מסוקי קרב שיסייעו לכוחות לאתר ולהשמיד את כוחות דאעש הפועלים באזור, אך עד כה טרם הוכח שהמהלך היה "מנצח" והם הצליחו, בצורה כלשהי ,לדחוק את כוחות דאעש מהמדבר הסורי . כוחות דאעש נוהגים גם מדי פעם, כאשר הלחץ הצבאי הסורי עליהם הופך לקשה מדי, להימלט משטח סוריה לשטח עיראק הסמוכה עד יעבור זעם ואחר חוזרים למקום ומתחילים את תקיפותיהם כאילו לא קרה כלום .

تنظيم “الدولة” يحاول استعادة قوته في “مثلث الموت” في البادية الشامية

המדבר הסורי כבר הוכיח עצמו כ-"עקב אכילס" של המשטר הסורי להשליט את מרותו על קטע ענק משטח סוריה הנותר ללא סמכות שלטונית כלשהי.

Image result for البادية الشامية

כתיבת תגובה