הצי האמריקני הכפיל פי 20 התקציב לטילי ים-ים להתמודדות נגד הצי הסיני

ככל שהצי של סין ממשיך לגדול ,הן בסד"כ שלו והן ביכולותיו, הפנטגון לוקח את האיום ברצינות מתמיד. בקשות התקציב של הצי האמריקני לשנת 2021 כוללות גידול של כמעט פי עשרים לקניית טילים נגד ספינות בחמש השנים הבאות. כולל פיתוח טילים חדשים לטווחים ארוכים מאוד . עם זאת, הם טרם התאימו תשובות ראויות  לכלי הנשק לטווחים ארוכים  של בייג'ינג.

Image result for us navy vs china navy

בקשות התקציב של חיל הים האמריקני לשנת הכספים 2021 כוללות עלייה אדירה ברכישות הטילים נגד ספינות כתגובה לגידול המתמיד בסד"כ חיל הים הסיני שכבר מייתר את הצי האמריקני והחל לפעול באזורים של מים עמוקים.

על פי אתר "חדשות הביטחון" – דיפנס ניוז, חיל הים האמריקאי רוצה לקנות: 189 טילי ים-ים וכן  210 טילים לטווח ארוך LRASM) , 451 ערכות לשדרוג טילי שיוט של טומהוק לגרסה הימית, ו- 775 טילי SM-6 של רייתיאון, גרסה שונה של הטיל Active Range Range RIM-174, נשק נ"מ.

"תקציב זה הוא סימן מעולה לכוונתו של חיל הים להתמודד סוף סוף ברצינות עם איכות וכמות מלאי הטילים נגד הספינות שברשותו" אמר אריק סיירס,  מומחה בכיר לשעבר במשרד הביטחון האמריקני  ועובד פיקוד ההינדו-פסיפיק האמריקני לשעבר.              "בקשת הרכש לטילי ה- LRASM, טיל התקיפה הימי והגרסה הימית לטיל הטומהוק היא נקודת מפנה אמתית ברצינות התקציבית בלחימה נגד סד"כ הספינות של הצי הסיני".

Tomahawk Missile launcher

Tomahawk Missile launcher   

הכוח הצומח של סין
הצי הסיני כבר גדול מהצי האמריקני, עם 300 כלי שיט לעומת 290 של וושינגטון. חדשות הביטחון ציין כי בתכנית הסינית הסד"כ צפוי להגיע ל -420 אניות עד שנת 2035, בעוד שבתכנית ההרחבה השאפתנית של חיל הים האמריקני הם מתכוננים להגיע ל -355 אניות עד שנת 2030.

כתיבת תגובה