תימן: 30,000 ילדים שגויסו על ידי החות'ים נמצאים בסכנת מוות

ממשלת תימן הלגיטימית אמרה כי מספר הילדים שגויסו למיליציית ההפיכה המיליציה החות'ית  מוערך ביותר מ -30 אלף ילדים המתמודדים עם סכנת המוות והפרת זכויותיהם בידי המיליציות הללו.

הדברים הובאו בדברי נציג הקבע של תימן באו"ם, השגריר עבדאללה אל-סעדי, במהלך נאומו במושב הראשון של הוועד המנהל של קרן האו"ם לילדים (יוניסף).

אל-סעדי קרא לבחון את מנגנוני הניטור והבקרה של ההפרות שבוצעו בילדים באזורים שבשליטת המיליציה החות'ית, והדגיש כי הנתונים הסטטיסטיים שמספקים המנגנונים הנוכחיים רחוקים מהמציאות, על פי מה שציטטה סוכנות הידיעות התימנית הרשמית.
ניצול ילדים ומשפחותיהם

הוא התייחס למנהגי המיליציה שניצלו את מצבם הכלכלי וההומניטרי של המשפחות ואילץ אותם לאפשר לגייס את ילדיהם ולזרוק אותם למשרפות האבסורדיות שלהם.

נציג הקבע של תימן לאו"ם הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הממשלה לבין יוניצ"ף ליישום תכנית הפעולה לסיום ומניעת השימוש בילדים בסכסוך מזוין שנחתם בין ממשלת תימן לאו"ם בשנת 2014, כמו גם יישום מפת הדרכים ליישום תכנית זו וביטול תופעת הגיוס, ההגנה, השיקום וההשתלבות מחדש של ילדים בתכנית זו. כמו גם להתאגד ולמסור אותם בחזרה למשפחותיהם.

Image result for (اليونيسف).

שיקום ילדים

אל-סעדי שיבח את תפקידו של מרכז המלך סלמאן למען הסיוע והפעולה הומניטרית במימון מרכז השיקום לילדים בנפת מרב, וקרא ליוניצ"ף להקים מרכזים נוספים באזורים המשוחררים כדי לשקם ילדים שנפגעו מהסכסוך ולשלבם בחברה.

במסגרת זו הדגישו ביום רביעי כוח המשימה של האיחוד האירופי בתימן את החשיבות של שמירה על ילדים מפני ניצולם בזמן מלחמה.

בהצהרה לציון היום הבינלאומי נגד גיוס ילדים, האיחוד האירופי הפציר בכל הצדדים בסכסוך לסיים ולמנוע את מעורבותם של ילדים מתחת לגיל 18 בסכסוך מזוין, ורואה בכך הפרה של חוק זכויות האדם.

"הגנה על ילדים היא מרכיב מרכזי בתהליך השלום המתמשך, שכן מתן לילדים ילדות בטוחה הוא הערובה הטובה ביותר לעתיד המדינה", הוסיף.

כתיבת תגובה