מבזקי חדשות ליום 11-2-2020 . מתעדכן

*- פרטים על מטען החבלה בעירק,שפגע בשיירה אמריקאית:

ערוץ הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיידיין" דיווח, כי המטען פגע בשיירה שהובילה ציוד צבאי, לבסיס של כוחות אמריקאים מדרום לבירה בגדאד.

בערוץ נמסר כי המטען פגע ברכב אחד בלבד, מבלי לגרום לנפגעים בנפש.

זה בוצע על ידי ארגונים חמושים, שנתמכים על ידי איראן בעיראק, זאת כנקמה לאחר שוושינגטון הרגה את המפקד הצבאי האיראני קאסם סולימאני, שנחת במטוס בבגדאד בחודש שעבר, עליה הגיבה אירן ימים ספורים לאחר מכן, כשתקפה שני בסיסים של הכוחות האמריקאים עם טילים.

*- סוריה – המצפה לזכויות אדם מדווח: כוחות טורקיים נפגעו לאחר שמטוסי חיל האוויר של סוריה הפציצו את שיירתם הצבאית ליד עפרין.

*- ההגנה האווירית הרוסית יירטה שני מזל"טים ששוגרו על ידי המורדים הסורים מאידליב, ליד בסיס חמימים בצפון מערב סוריה.

*- פיצוץ שמטרתו שיירה שהובילה כלי רכב של הכוחות האמריקאים, מדרום לבגדד, כנראה כוחות שמתפנים, מכמה בסיסים בעיראק, עדיין לא ידוע על נפגעים.

*- סוריה – אמצעי התקשורת של המשטר טוענים:על הרוגים פצועים ועקורים, בגלל תקיפות טורקיות, באזור הכפר ראס אל עין, חסאקה.

*- סוריה – סוכנות ספוטניק: טורקיה הפילה מסוק צבאי סורי באידליב.

*- אנקרה – AFP: טורקיה מודיעה על הריגתם של יותר ממאה מאנשי כוחות המשטר ליד אידליב .
אין אימות לידיעה . ואולי הטורקים מגזימים, כדי להרגיע את העם, בעקבות הריגתם ש 6 חיילים טורקים,ופציעה של אחרים ,כאשר הסורים הפציצו שדה תעופה צבאי טורקי.

*- טורקיה -: ארדואן נפגש עם שר ההגנה, לאחר שנהרגו היום 5 חיילים טורקים בסוריה, מתקיפות סוריות.

*- סוריה – מסוקים תורכיים נכנסים לפינוי ההרוגים והפצועים, משדה התעופה הצבאי טפנאז באידליב,
שהותקף על ידי הסורים, עכשיו ארדואן נמצא בין הפטיש לסדן, אם יגיב הוא מסתבך עם הרוסים, אם לא יגיב, בעיני עמו יהיה נמר של נייר, אולי ההתערבות בסוריה, תביא לקיצו של ארדואן.

*- למעלה מ-10 אלף חשבונות אינסטגרם שקשורות עם ממשלת איראן והחיזבאללה נסגרו .

*- בלבנון קוראים להפגנות סוערות בלבנון מחר להפלת ממשלת החיזבאללה.

*- לראשונה זה 10 שנים נמדד אמש מינוס 6 מעלות בדמשק.

*- היום יום הזיכרון לאחד ממעצבי המטוסים הגדולים של המאה העשרים, סרגיי איילושין. הוא יצר את מטוסי הקרב המסיביים ביותר בתולדות התעופה – מטוס ההתקפה הכבד Il-2, אפשר לראות על הרציף הפתוח של ציוד צבאי של מוזיאון הניצחון.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- מקורות ערביים מדווחים כי יחיא סינוואר (מנהיג חמאס ברצועת עזה) לא ישתתף בפגישה הקרובה היום עם המודיעין המצרי , תנועת החמאס נוקטת באמצעי ביטחון קפדניים ביותר בתקופה הקרובה מחשש שמדינת ישראל תתנקש בו בהקדם האפשרי .

*- בעקבות גנבת ציוד של חברת תקשורת פלסטינית בעזה – מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, במסר חריף לארגוני הטרור ברצועה: ״אל תנצלו את הצעדים שמאפשרת מדינת ישראל לטובת תושבי עזה לצורכי טרור; לא יוכנס ציוד תקשורת לרצועה עד להשבת כלל הציוד שניגנב ״

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, גינה הבוקר (שני) את ההחלטה של עשרות פעילי חמאס בעזה להשתלט ביום חמישי האחרון על מחסן ציוד של חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל, תוך גנבת ציוד רב המוערך בשווי העומד על 15 מיליון שקלים.

נציין כי בשל גניבת הציוד, תתקשה מעתה חברת פאלטל בסיפוק השירותים אליהם זקוקים תושבי עזה באופן משמעותי. על כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הבהיר כי לא ייתן יד לדרך הטרור – וינקוט בצעדים המתאימים בעת שארגוני הטרור בוחרים לנצל לרעה את הצעדים האזרחיים על גבם של תושבי הרצועה.

אלוף אבו רוקון, כתב ב״אלמונסק״, דף הפייסבוק שלו בשפה הערבית: ״מדינת ישראל מאפשרת באופן שוטף להכניס ציוד תקשורת לרצועה לרווחת התושבים, אולם כעת – נוכח פשע זה שביצע ארגון הטרור חמאס, אשר מנסה לנצל לרעה את הצעדים האזרחיים וההקלות שנועדו לייצוב המצב הכלכלי בעזה, תוך שהוא פוגע בראש ובראשונה בתושבים – לא יוכנס ציוד תקשורת לרצועה עד להשבת כלל הציוד שנגנב״.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוסיף כי ״אני חוזר ומזהיר את ארגוני הטרור – אל תנצלו את התווך ההומניטארי ואת הצעדים שמאפשרת מדינת ישראל לטובת תושבי הרצועה לצורכי טרור״.

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב

כתיבת תגובה