איראן טוענת ליכולות שליטה על טילים המונעים בדלק מוצק

מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראניים, תא"ל אמיר עלי חג'י זדה, הודיע שאיראן פיתחה את האפשרות, לשלוט על טילים עם דלק מוצק, מחוץ לאטמוספירה.

חג'י זדה חשף במהלך הטקס, את טיל "ראד 500" האיראני, ואת הדור החדש של מנועי הנעה של טילים ולוויינים ביום ראשון,עוד הוסיף כי הוצאות הכוחות המזוינים האיראניים, נמוכות בהרבה, מאלו של הכוחות המזוינים במדינות אחרות, והצביע גם על היתרון במבנה המתחם המשמש בייצור טילים.(הכוונה כנראה בפס יצור של הטילים בעזרת אוטומציה רובוטית).

إيران: نمتلك السيطرة على صواريخ خارج الغلاف الجوي

הוא הסביר כי יש להבדיל בין האצת טילי הגנה,לטילי התקפה (הכוונה למהירות הטיל) וציין, כי המבנה המורכב הזה תוכנן כך שניתן להשתמש בו גם בטילי "קרקע-קרקע", כמו גם טילי הגנה.

חג'י זדה הוסיף כי לאור השימוש בחרירים ניידים (הכוונה נחיריים הקיימים בלווינים כדי להביא אותם למסלול רצוי, וישמו אותה בטילים ) קיימת האפשרות לשלוט על טילי דלק מוצק, מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ,
זה דבר לא חדש .ידוע שעל טילים שמונעים בדלק לא מוצק, ניתן לשלוט בקלות, ואילו בטילים עם דלק מוצק, קשה לשלוט אבל למדינות שמייצרים טילים, יש את הטכניקה לשלוט בטילים כאלה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

טיל ראד 500 איראני:

תוצאת תמונה עבור "رعد 500" الإيراني

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. מעיר כי : לאיראנים יש מזמן יכולת שליטה באמצעות GPS על מעוף הטיל באמצעות מסיטי בערה בפתח הפליטה. בנוסף יש ברשקים החדשים כנפונים כדי לאפשר שליטה גם בשלב החדירה.

ארבעה מנועי נחיר שמכוונים את הפליטה לטובת הכוונה ותמרון:

כתיבת תגובה