מתיחות בין הכוחות הרוסים לאמריקאים בסוריה אחרי תקריות אש רבות ביניהן

השחזת חרבות "ארה'ב vs רוסיה" בסוריה.

ג'יימס ג'פרי, הנציג המיוחד לסוריה  מטעם הקואליציה הבינלאומית- אומר כי "ממשלת רוסיה והעומד בראשה אחראים על התקריות הרבות בין חיילים אמריקאים בסוריה לבין כוחות רוסים לרבות המילציות הנתמכות על ידיי הצבא הרוסי . אירועים פרובוקטיביים מתרחשים בתדירות רבה, וחלקם מסוכנים מאוד ועלולות להתפתח למצבים שאני מניח כעת שרוסיה אינה חפצה בהם".

"תקריות חוזרות ונשנות אלה מפרות באופן בוטה את ההסכמים שהושגו בין רוסיה לארצות הברית בסוריה. זה לא קורה כל יום, אבל מספר לא מבוטל של היתקלויות הולך וגדל לאחרונה וזה בהחלט מדאיג ומטריד אותנו מאוד. כנראה רוסיה מעוניינת לאתגר את ארצות הברית בצפון מזרח סוריה."

דובר ממשלת רוסיה בתגובה לדבריו של ג'פרי- "הרוסים אינם סורים שאפשר לאיים עליהם, מתוך הבנה שלא תהיה תגובה. שכירי חרב רוסיים יכולים לתת מענה קשה מאוד לכוחות אמריקנים במקרה של סכסוך כלשהו, ובוושינגטון ברור שהם מודעים לכך היטב. טוב יעשו אם יכבדו הסכמים."

הערה: למרות העמדה הרוסית המתגרה באמריקאים , 2 הצדדים יודעים היטב את מאזן הכוחות המכריע הנוטה באופן ברור לטובת ארה"ב , וכל ההצהרות הלוחמניות הרוסיות נועדו לסבר אך ורק את אזני בני בריתם ולא נועדו לבחון בפועל את כוחה האמתי של רוסיה על אדמת סוריה.

ארה"ב כבר לימדה את הרוסים,לא לפני זמן רב, לקח מר כשבמתקפה אווירית קצרה אך עוצמתית הרגה למעלה מ-200 לוחמים רוסים מקצועיים שניסו לאתגר את הכוחות האמריקאים במזרח סוריה למרות ההתרעות החוזרות ונשנות שקבלו מהם. הרוסים כבר יודעים היטב שלא כדאי לנסות לבחון את האמריקאים ולאיים בפגיעה בחייליהם. זה ייגמר בדם!!

כנראה שהרוסים רצו רק לבדוק את גבולות הגזרה של פעילותם בסוריה וככל שארה"ב תפגין נחישות יותר נוקשה רוסיה תיסוג ותמשיך בפעילותה כמו בעבר תוך שמירת מרחק מהכוחות האמריקאים.

Image result for ארה'ב vs רוסיה

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה