פסגה סודית בין ישראל,ארה"ב והאמירויות לתאום פעולות נגד איראן

וושינגטון – גורמים בכירים מארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות (איחוד האמירויות הערביות) קיימו פגישה "סודית" בבית הלבן בחודש דצמבר כדי לדון על איראן, כך על פי אתר חדשות אמריקאי.

בפגישה שהתקיימה ב- 17 בדצמבר הועלו הצעות לתיאום פעילויות נגד איראן בנוסף הועלתה סוגיית "אי לוחמה כתנאי להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות " – כך דיווח אתר החדשות "אקסיוס" – Axios , תוך שהוא מצטט גורמים רשמיים ישראלים ואמריקאים.

Image result for ישראל האמירויות"

הצוות האמריקני כלל את היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין, סגניתו ויקטוריה קואטס בנוסף השליח המיוחד של וושינגטון לאירן בריאן הוק.

בפגישה מהצד הישראלי השתתפו מאיר בן-שבת, היועץ לביטחון לאומי של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון יוסף אל אוטיבה נכח אף הוא בפגישה מטעם איחוד האמירויות. אוטאיבה הוא "יועץ קרוב מאוד" לנסיך של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד. הוא גם נכח בזמן שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על תכנית ישראל-פלסטין יחד עם נתניהו בבית הלבן בשבוע שעבר.

בדו"ח נמסר כי נתניהו פעל קשה כדי לחזק את הברית החשאית עם איחוד האמירויות נגד טהראן, והוסיף כי המהלך אירע בכנס בראשות ארה"ב בוורשה בירת פולין.

הכנס בפברואר 2019 נועד לבודד את איראן במזרח התיכון ועל פי הדיווח, ממשל טראמפ החליט להקים פורום משולש לאחר הוועידה.

US, Israel, UAE officials secretly met on Iran: report

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה