מפקד המבצעים המיוחדים בכוח קודס של משמרות מהפכה האיראנים-נהרג בסוריה

ביירות-לבנון : רדיו טהראן הודיע ​​ביום שני כי אסגר באשפור, ממפקדי כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים – (IRGC), נהרג במהלך עימותים בצפון סוריה.

על פי רדיו טהראן, באשפור נהרג במהלך קרבות עם המורדים הג'יהאדיסטיים ליד העיר חלב בצפון סוריה.

 

רדיו טהרן ציין  כי המפקד בכוח קודס שנהרג, הגיע מהעיר ריי, דרומית לטהראן, ועמד בראשם של כל מי שיצאו למלחמה בסוריה, כמו כן התלווה  לאלוף קאסם סולימאני, מפקד קודס המנוח במספר משימות.

רשת הטלוויזיה האיראנית – "אל-עאלם" דיווחה  כי באשפור היה מפקד בכיר בכוח קודס, והיה אחראי על תכנון המבצעים המיוחדים בסוריה.

לא דווח היכן בדיוק נהרג  באשפור באזור חלב. עם זאת, סביר להניח שהוא נהרג או בבסיס משמרות המהפכה האיראנים בניירב (מדרום לחלב), שהותקף בטילים ע"י כוחות המורדים , או שהוא נהרג בחזית הלחימה ליד העיר  ח'אן טומאן, שם תקפו המורדים הג'יהאדיסטים של המפלגה האיסלאמית הטורקמניסטית (TIP) -עמדות של הצבא הערבי הסורי (SAA) וכוחות ההגנה המקומיים (LDF).

מותו של אסגר באשפור מגיע חודש בלבד לאחר חיסולו של סולימאני במהלך תקיפה אווירית של ארה"ב שבוצעה על ידי מל"ט ליד שדה התעופה הבינלאומי בבגדד.

תמונה

כשהאלוף קאסם סולימני היה עוד בחיים הוא מנע מבאשפור לצאת ולהילחם בסוריה כי חייו של באשפור היו חשובים לסולימני ולמשימות שהוטלו על כוח קודס בכל רחבי המזרח התיכון . אחיר חיסולו של סולימני יצא באשפור לתגבר את הכוחות הנלחמים בצפון סוריה אך לא שרד בחיים אפילו 40 יום .

באשפור (המזוקן בצד שמאל) בצילום משותף עם האלוף קאסם סולימני המנוח:

 

 

כתיבת תגובה