הבנק הלאומי הסיני מקצה 173 מיליארד דולר למאבק נגד וירוס הקורונוה

ההנהגה הסינית כבר חושבת קדימה. אל מעבר לפגיעתו הרעה של וירוס הקורונה שפרץ בשוק הבשר של חיות הבר בעיר המחוז וו-האן המונה כ-12 מיליון תושבים.

עד כה הווירוס פגע בקרוב ל-20 אלף איש וגרם למותם של פחות מ-400 איש בסין בלבד. עוד כ-200 אלף איש מחכים לתוצאות הבדיקות שלהם . אלו כמובן המספרים הרשמיים אך מקורות בין לאומיים טוענים כי מספרי הנפגעים גבוהים בהרבה מהמוצהר.

להנהגה הסינית ברור כי עצירת כל התעשייה הסינית תשפיע לא רק לטווח הקצר אלא גם לטווח הארוך ולשם כך היא מתחילה במדיניות מוניטרית "נדיבה" שיישומה יהיה כרוך בהזרמת מיליארדים דולרים רבים על מנת לאושש את הכלכלה ואת התעשייה הסינית הנמצאת כרגע במצב של עצירה כמעט מוחלטת.

להנהגה הסינית גם ברור כי גם רוב חברות הענק הבין לאומיות שקבעו את קווי הייצור שלהן בסין כבר מחפשים אלטרנטיבות לעתיד ואם הם לא יקבלו "עידוד" מספיק נדיב סין תמצא עצמה עם אלפי חברות הבורחות מהמדינה למקום מקלט בטוח יותר.

תמונה

הבנק הלאומי הסיני יקצה סכום של 173 מיליארד דולר למאבק נגד וירוס הקורונה – כך מוסרים אתרי חדשות מסין.
הבנק המרכזי בסין הצהיר כי ביום ראשון הוא יזרים למשק 173 מיליארד דולר שנועד לסייע במאבק ,בפריסה ארצית, נגד הנגיף הקטלני שצפוי לפגוע בצמיחה הכלכלית של סין.

הבנק הלאומי של סין (PBOC) הצהיר בהצהרה כי יפתח ביום שני מבצע של רכישה חוזרת של 173 מיליארד דולר על מנת לשמור על "נזילות סבירה וזמינות אמצעים" במערכת הבנקאית, כמו גם שוק פורקס יציב, אם תתעורר בעיה בשלב כלשהו של המגיפה.

ההערכה כי זהו רק צעד זמני ראשוני וסין תצטרך סכומים הרבה יותר גדולים על מנת לתמוך במערכת הבנקאית כאשר תחזור לעבוד בתנאים רגילים.

 

Image result for ‫הבנק הלאומי של סין (PBOC)‬‎

כתיבת תגובה